|
کدخبر: 254727

این خودروی داخلی رکورد افزایش قیمت را شکست

هفته جهش، شاید درست ترین تعریف از بازار خودرو در دومین هفته معاملات باشد. هفته ای که با جهش‌های چند میلیون تومانی پشت سر گذاشته شد و تنها یک خودرو این هفته را بدون تغییر قیمت به پایان رساند.

بررسی بازار خودروها در دومین هفته ای که معاملات آغاز شد نشان می دهد که بازار هفته ای صعودی را پشت سر گذاشته و قیمت ها تمایل بسیار زیادی به افزایش داشتند. اتفاقی که به گفته فعالان بازار به دلیل روند صعودی نرخ دلار در چهارراه استانبول رقم خورد و خودروها دنباله رو بازار ارز شدند.

در این هفته قیمت دلار با در پیش گرفتن روندی صعودی مرز ۲۸ هزار تومان را پشت سر گذاشت و این رشد در کنار اعلام قیمت خودروهای مدل ۱۴۰۱ رشد قیمت را مهمان بازار خودروها کرد. اما با رسیدن به میانه هفته و کاهشی شدن قیمت دلار نرخ برخی از خودروهای در بازار کاهشی ۲ تا چهار میلیون را تجربه کردند.

وضعیت بازار خودرو

ارزیابی ها نشان می دهد که این هفته ۱۳ خودروی پرطرفدار بازار، افزایش قیمت هایی بین چهار تا ۱۵ میلیون تومان را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند و تنها «رانا پلاس» ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. این هفته، «شاهین»، «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲»، «سمند LX»، «سمند LX با موتورEF۷»، «سمند سورن پلاس»، «ساینا»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو»، «پژو ۲۰۷ دنده ای» و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» افزایش قیمت یافتند و «کوییک R» رکورددار افزایش قیمت در بازار شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

خانواده کوییک این هفته با تجربه افزایش قیمت های دو رقمی از پیش روهای گرانی در بازار بودند. «کوییک R» با ثبت رشد ۱۵ میلیونی قیمت نسبت به هفته گذشته رکورد افزایش قیمت در بازار را شکست. این خودرو با این میزان افزایش قیمت، مرز ۲۰۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت و ۲۱۴ میلیون تومانی شد. همچنین در این هفته « کوییک معمولی» ۱۱ میلیون گران شد و همچون کوییک R بالای مرز ۲۰۰ میلیون تومانی ایستاد. کوییک معمولی این هفته ۲۰۵ میلیون تومان قیمت خورد.

منبع: اقتصادنیوز
  • جمال ارسالی در

    افزایش قیمت خودرو کاملا دروغ هست
    حتی به قیمت پارسال هم کسی توان خرید ندار ه
    وقتی مشتری نیست چطور قیمتها اضا ف میشه؟
    حتی آمار ثبت نام هم کم شد ه
    چون قبلا مردم ثبت نام میکردن تا بلکه تو بازار بفروشن و چند تومنی گیرشون بیاد
    ولی الان متوجه شدن که فروش خودرو با این قیمتهای دروغ و کاذب تقریبا غیر ممکنه
    هیچ کسی ماشین صفر نمیخر ه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها