|
کدخبر: 251949

آگهی خرید و فروش خودرو را از کجا پیدا کنیم؟

خرید و فروش خودرو در وب‌سایت‌ها ظاهرا این روزها رواج بیشتری پیدا کرده است. چرا که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه، امکانات و اطلاعات بیشتری را نسبت به روش‌های سنتی در اختیار خریداران می‌گذارند.

چند سالی است که خرید و فروش خودرو به روش سنتی جای خود را به معامله به روش اینترنتی و از طریق ثبت آگهی در اپلیکیشن‌ها داده است. وب‌سایت‌های فراوانی در چند سال اخیر به وجود آمدند تا کار خرید و فروش خودرو برای افراد راحت‌تر کنند.

وب‌سایت‌های مانند دیوار، شیپور، باما، همراه مکانیک و … در ایران وجود دارند که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کنند. در ادامه به معرفی تعداد کمی از  این وب‌سایت‌‌ها پرداختیم.

در وب سایت ماشین کارنامه، خریدار این امکان را دارد که خودروی با ضمانت خریداری کند. چرا که وجود کارشناس خودرو در حضور خریدار یکی از ویژگی‌های استفاده از این سایت است.  کارشناس از تمام قسمت‌های فنی و بدنه، یک گزارش کامل و جامع در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

همچنین، برای اطمینان کامل از تنظیم قولنامه بر اساس قانون یک مشاور حقوقی نیز این امر را بر عهده می‌گیرد. در صورت وجود مغایرت در گزارشی که توسط کارشناسی کارنامه از وضعیت خود و تهیه شده داشته باشد کارنامه به خریدار خسارت پرداخت می‌کند.

در وب‌سایت کارنامه تا ۲۰۰ میلیون تومان ضمانت برای جبران خسارت در صورت عدم تطابق گزارش کارشناس در مورد وضعیت ماشینی در نظر گرفته شده است.

باما برای خرید خودرو

چند سالی می شود که باما خودش را به عنوان مهم‌ترین مرجع اینترنتی خرید و فروش خودرو مطرح می‌کند، این استارتاپ با ارائه اپلیکیشن موبایل سعی کرد تا کار طرفدارانش را برای معامله خودروهای کارکرده آسان کند.

باما یکی از وب‌سایت‌های تخصصی در زمینه خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت است. در این وب سایت علاوه بر خرید و فروش خودرو می‌توان از نشریه خبری و آدرس نمایشگاه‌ها در سراسر کشور نیز مطلع شد. و حتی نسبت به ثبت‌نام یک واحد فروش همانند نمایشگاه‌ها هم اقدام کرد.

این اپلیکیشن تمامی ویژگی‌‌های یک خودرو که قرار است آگهی شود را از فروشنده درخواست می‌کند تا آن‌ها را در سایت به ثبت برساند. همچنین، بسته به نوع و مدل خودرویی که آگهی شده، لینک کوچکی در اپلیکیشن وجود دارد که با کلیک روی آن اطلاعات کامل و جامعی درباره آن خودرو در اختیار خریدار می‌گذارد.

همراه مکانیک

وب‌سایت همراه مکانیک به صورت تخصصی در زمینه تعمیر خودرو و خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کند. این وب‌سایت‌ برای ایجاد آگهی فروش یا خرید خودروی مطمئن از نظر سلامت فنی گزینه خوبی است.

مجله خودرو یکی از امکانات این وب‌سایت است. این مجله خودرو محتوایی در مورد خودروهای خارجی از جهان دارد. همانند مقایسه‌ ماشین‌های گران یا پرمصرف.

مشاوره نیز از امکانات پرکاربرد همراه مکانیک است. زیرا کمک زیادی در زمینه فروش و ارزش گذاری خودروی می‌کند. در بخش قیمت خودرو نیز می‌توان قیمت به‌روز انواع خودرو‌های نو یا دسته دوم را مشاهده و بررسی کرد.

وب‌سایت بانی خودرو

بانی خودرو یکی دیگر از مراکز تخصصی خرید و فروش خودرو است. براساس آمارها در حال حاضر چیزی حدود ۱۴۰۰۰ آگهی خرید و فروش در آن ثبت شده است.

در این وب‌سایت می‌توان انواع لوازم یدک و جانبی ماشین را نیز خریداری و تهیه کرد. از دیگر امکانات این وب سایت می‌توان به بررسی ترافیک آنلاین جاده‌ها و ابزار تخمین قیمت خودرو هم اشاره کرد.

خودرو ۴۵

خودرو ۴۵ شرکتی فعال در حوضه خرید و فروش خودروهای کارکرده است. این شرکت ادعا می‌کند می‌تواند خودرو را در کمتر از ۴۵ دقیقه به فروش برساند. همچنین یکی از خدمات این شرکت، کارشناسی خودرو به صورت رایگان است.

با وجود این‌ها اما در روش اینترنتی، تمام مراحل در اینترنت و غیر حضوری انجام نمی‌شود. بلکه در روش خرید و فروش اینترنتی فقط شرایط، روش قیمت‌گذاری، تصویری از خودرو و اطلاعاتی درباره خودرو، روی اپلیکیشن و وب‌سایت قرار می‌گیرد.

خریدار پس از بررسی و توافقات اولیه، باز هم باید ملاقاتی با فروشنده داشته باشد. تا علاوه بر بررسی خودرو از نزدیک، صحت اطلاعات فروشنده را نیز تایید کرد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها