|
کدخبر: 249932

ترکش ویران کننده جنگ روسیه و اوکراین به بازار خودروی ایران

بازار خودروی کشور با وجود کاهش قیمت در رکود قرار دارد. اما آیا وعده‌های وزیر صمت قیمت خودرو را کاهش می‌دهد؟

خودرو ترکش ویران کننده جنگ روسیه و اوکراین به بازار خودروی ایران

 یک تحلیلگر صنعت خودرو درباره تاثیر بهای تمام‌شده فلزات پایه بر بازار خودرو گفت: این رابطه از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. اما وابستگی خودرو به فلزات پایه را به‌طور میانگین باید رقمی بین هشت تا ۱۰ درصد دانست. فلزات فرآوری‌شده نیز حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت خودرو را تشکیل می‌دهند.

فرید زاوه اظهار کرد: علاوه بر فلزات، سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت خودرو نیز روند صعودی دارند. بنابراین تورم خودرو در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بیش از نرخ وابستگی میزان خودرو به فلزات خواهد بود.

او در ادامه تشریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که با تداوم جنگ روسیه و اوکراین در زمستان سال آینده تولید خودرو با رکودی تاریخی مواجه شود. به‌اینها باید بحران انرژی، کمبود تراشه و چیپ و نوسان رمزارزها را اضافه کرد. در نتیجه افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو در بازارهای جهانی طی یک سال آینده دور از ذهن نیست.

زاوه در واکنش به وعده کاهش قیمت‌ها نیز تصریح کرد: در چنین شرایطی ما هم نمی‌دانیم چرا وزارت صمت وعده کاهش قیمت خودرو را می‌دهد. قرار بود طی سه ماه مشکلات این صنعت حل شود، اما اکنون هشت ماه از انتخابات می‌گذرد و آقای فاطمی‌امین حتی برنامه‌ای در این زمینه ارائه نداده‌اند.

منبع: تجارت نیوز
  • محمد ارسالی در

    مشکلات این صنعت حل نشدنی است حتی اگه تما م زیان آنها به قول خودشان را دولت و یا م ردم بدهند . شما که خودرو نمی تونین تولید کنین درو ببندین خیال همه رو راحت کنین . یک بار میان می گین توی خودروی فلان 100 درصد داخلی سازی شده . باز به بهانه ای ک ه قطعه فلان رو نداریم و تحریمیم . چی تو این 40 سال ساختین . میگین ای سی یو . نمی دونم مغز کامپیوترش و ... بهانه دیگه مثل آدم یک برند تولید کنین بگین اینو همشو خ ودمون می سازیم اگه مرزا بسته بشه اینو خو دمون تولید می کنیم نیازی هم به هیچ جا ند اریم . فقط در دروغ و کلک استادین . سرمای ه ها رو در جاهای دیگه رفتین خرج کردین چو بش رو باید مردم بخورن . لعنت به شما ها و مافیایی که پشت این پرده هستند .

  • ناشناس ارسالی در

    مصرف کننده باقیمت کارخانه ای خودرومشکلی نداردمشکل دلالی وبرنده شدن بازدن یک دکمه است که بازدن یک دکمه یک نفر150میلیون سو دبرنده وخودروسازهم میگویدمتضررهستم نوع و اگذاری ودلالی خودروفقط باتولیدانبوه حل خ واهدشد

    • رها ارسالی در

      مگه حالا با همین قیمتای مصوب هم که میفروشن کمه، دو مثقال آهن پاره رو میبندن به ناف ملت برادر من

  • ناشناس ارسالی در

    شما برنامه ارایه بدهید ،آقای زاوه
    مگر شما سالیان دراز در این زمینه تجربه ن دارید؟
    شما که سالیان دراز مثل انگل از این صنعت ارتزاق کردید ، برنامه ارائه بدهید
    نان امثال شما در خون دل مرد م است

  • صالح ارسالی در

    همین آدم های دلالی مثل شما با سیگنال دهی های منفی و جهت دار موجب اتفاقات چند سال ه اخیر بودید

  • رها ارسالی در

    فرید زاوه حیا کن کمتر جیره خوای خودرو سا زها رو کن

  • حسن ارسالی در

    خودروی 40 تومنی را 400میفروشید و انتظار دارید هم قیمت المان باشد ولی با درامد سرانه اتیوپی.

  • ناشناس ارسالی در

    ایرا ن خودرو همیشه با این خودرو های کم کیفیتش توقع بیش از حد دارد خودروی میسازد که با تیکه سنگ و سنجاق درش رومیتونی باز کنی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام در مریخ هم بین موجودات نامریی جنگی رخ دهد بر اقتصاد ایران اثر دارد !!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    از اولش هم قرار نبود جناب وزیر کاری انجا م دهند طبق روال جاری اولش با وعده و وعید می آیند و بعد می زنن زیر همه قولهایی که داده بودند نزدیک انتخابات بعدی حرکت مخت صری می زنند تا مجددا تعدادی را راضی کنند و .......

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها