|
کدخبر: 241981

نانوسرامیک خودرو چگونه از افت قیمت خودروی ما جلوگیری می کند؟

بادی فنس و نانو سرامیک، از جمله جدیدترین پوشش‌های به کار برده شده برای مقاوم سازی بدنه خودرو محسوب می‌شوند که از کیفیت رنگ فابریک خودرو محافظت می‌کنند. کیفیت بالای رنگ خودرو به ویژه در  خودروهای لوکس از جمله عواملی است که در تعیین بهای خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند. می دانیم که مشکلات ناشی از خط و خش های سطحی یا تغییر رنگ، کدر شدن رنگ بدنه، آفتاب سوختگی، ترک خوردگی رنگ و ... تا چه اندازه در افت قیمت خودرو تأثیرگذار هستند. به همین دلیل انجام خدمات مرتبط با نانو سرامیک، بادی فنس و کاور کردن خودرو می‌تواند بخش بسیار مهمی برای  محافظت از زیبایی ظاهری خودرهای لوکس باشد. در ادامه با اهمیت نانو سرامیک خودرو آشنا خواهید شد.

روکش نانوسرامیک خودرو

روکش نانوسرامیک خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید بتوان گفت که مهمترین و ارزشمندترین بخش خودرو زیبایی و کیفیت رنگ آن است. این مسئله به ویژه در مورد خودروهای لوکس اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای محافظت از کیفیت و زیبایی رنگ خودرو، خدماتی چون بادی فنس یا روکش نانو سرامیک خودرو وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. در واقع پوشش نانوسرامیک، درخشش و ایمنی ماندگاری را به بدنه خودرو هدیه می‌کند.

روکش سرامیک، از جنس پلیمر مایع تشکیل شده است که به صورت دستی روی بدنه خارجی خودرو به کار برده می‌شود. این پوشش بدنه‌ای در ترکیب با رنگ فابریک خودرو، یک لایه محافظتی قابل توجه روی سطح خارجی بدنه خودرو ایجاد می کند. در واقع روکش سرامیکی لایه ای است که روی رنگ فابریک قرار می‌گیرد و آن را در مقابل بسیاری از آسیب‌های احتمالی مثل آفتاب سوختگی، خط و خش‌های ناشی از فشار یا تصادفات کوچک، اکسیداسیون رنگ، آلودگی‌های محیطی و ... محافظت می‌کند.

به این ترتیب با استفاده از روکش نانو سرامیک خودرو، رنگ فابریک خودرو هیچ آسیبی را متحمل نشده و از افت قیمت ناشی از آسیب‌های یاد شده به ویژه در خودروهای لوکس و حساسیت‌های بالایی که در این زمینه وجود دارد، جلوگیری می‌شود.

انواع سرامیک خودرو

روکش سرامیک خودرو دارای انواع مختلفی است که هریک مشخصات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا است این طبقه‌بندی عبارت است از:

سرامیک پلیمری

این پوشش ماندگاری بسیار بالایی دارد و به سادگی از بین نمی رود و بیشترین محافظت را از رنگ بدنه خودرو دارد.

سرامیک کوارتز

قوی ترین پوشش سرامیکی موجود در بازار، سرامیک کوارتز است که در برابر انواع خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد. ماندگاری و براقیت بالای این پوشش باعث می‌شود که زیبایی ظاهری خودرو برای مدت زمان طولانی حفظ شود و از افت قیمت های ناشی از عیوب مربوط به رنگ بدنه دور بماند.

سرامیک هیبریدی

این نوع از پوشش نانوسرامیک، ترکیبی از سرامیک پلیمری و سرامیک کوارتز است و مزایای هردو را به صورت همزمان دارا است. این نوع پوشش سرامیکی سخت‌ترین نوع پوشش است و گارد محافظتی بسیار قوی برای محافظت از رنگ بدنه خودرو محسوب می‌شود.

مزایای استفاده از روکش نانوسرامیک

نانوسرامیک ها می توانند پوشش محافظتی بسیار قوی روی بدنه خودرو ایجاد کنند که از ایجاد آسیب های سطحی به بدنه جلوگیری می کند. آسیب هایی که شاید خیلی جدی نباشند اما در خودروهای لوکس افت قیمت شدیدی را به همراه دارند. مزایای استفاده از روکش نانو سرامیک بسیار زیاد است، در این بخش به مهمترین مزایا خواهیم پرداخت:

  • استفاده از نانوسرامیک بدنه خودرو، خااصیت آبگریزی روی سطح بدنه ایجاد میکند که مانع نفوذ یا باقی ماندن لکه‌های آب و آلودگی روی بدنه می‌شود.
  • از خوردگی شیمیایی رنگ توسط باران های اسیدی یا فضله پرندگان جلوگیری می‌کند.
  • باعث جلوگیری واکنش اکسیداسیون رنگ در اثر تابش مستقیم نور خورشید می‌شود.
  • از ایجاد خط و خش‌های کوچک روی بدنه خودرو جلوگیری می‌کند.
  • ماندگاری و دوام بالایی دارد.
  • نسبت به انواع واکس و پولیش رنگ خودرو عملکرد بهتر و بیشتری دارند.
  • مقرون به صرفه تر از سایر روش‌های محافظتی است.
  • باعث درخشندگی و زیبایی رنگ بدنه می‌شود.

جلوگیری از افت قیمت خودرو با روکش نانوسرامیک

همانطور که گفتیم اجرای نانوسرامیک محافظت بالایی از بدنه خودرو شما به همراه دارد، معمولا بیشترین افت قیمت در زمان فروش خودروهای لوکس مربوط به ظاهر بدنه و رنگ آن است. بنابراین اجرای روکش نانوسرامیک می‌تواند رنگ بدنه خودرو را از آسیب‌های احتمالی بسیاری محافظت کند، آسیب‌هایی که هرچند سطحی و بی‌اهمیت به نظر می رسند اما در زیبایی و درخشندگی رنگ خودرو از اهمیت بالایی برخودار هستند و باعث افت قیمت خودرو  در زمان فروش می‌شوند.

در واقع باید گفت روکش نانو سرامیکی، یک پوشش سطحیِ مستحکم برای بدنه‌ی خودرو فراهم می‌کند و به این وسیله مانع از آسیب‌های احتمالی می‌شود. ضمن این که چنین روکشی هیچ آسیبی به رنگ فابریک بدنه خودرو وارد نمی‌کند و یک بخش محافظتی قابل اطمینان برای حفظ زیبایی رنگ خودرو محسوب می‌شود.

خدمات سرامیک خودرو در مدوسا

روکش نانو سرامیک می تواند از رنگ فابریک خودرو در مقابل بسیاری از آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی، تصادفات کوچک، برخورد سنگ با بدنه خودرو در سرعت‌های بالا در جاده و ... محافظت کند.

انجام خدمات نانو سرامیک در مدوسا

مجموعه مدوسا با بهره مندی از به روزترین خدمات در زمینه کاور خودرو، بادی فنس و نانو سرامیک به وسیله با کیفیت‌ترین مواد و توسط پرسنل مجرب و متخصص، بهترین خدمات را در این زمینه به علاقمندان خودرو ارائه می‌کند. آنچه مدوسا را از سایرین متمایز می سازد، حرفه ای بودن ابزار و تجهیزات و تخصص و تجربه بالای پرسنل در ارائه خدمات با کیفیت در این زمینه است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها