|
کدخبر: 234286

چرا ایربگ خودروهای در تصادف بهبهان باز نشد؟

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در خصوص باز نشدن ایربگ خودروها در تصادف زنجیره ای بهبهان گفت: اظهار نظر درخصوص تصادف زنجیره ای اخیر نیازمند بررسی کارشناسی است.

خودرو چرا ایربگ خودروهای در تصادف بهبهان باز نشد؟

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، در خصوص باز نشدن ایربگ خودروهایی که در تصادف زنجیره ای بهبهان دچار سانحه شده و نگرانی‌هایی را در این خصوص به وجود آورده است، عنوان کرد: از رسانه ها و افکار عمومی دعوت می کنم تا اجازه دهند اقدامات کارشناسی لازم در این زمینه انجام شود؛ در این صورت اگر مشکل به وجود آمده، مربوط به ایرادات فنی یا قطعه و... باشد، در بررسی های کارشناسی روشن شده و به اطلاع مراجع رسمی، مسوولان و مردم خواهد رسید.

آرش محبی نژاد با بیان این‌که بررسی این اتفاق یک اقدام کارشناسی بوده و نمی توان به صورت کلی در این زمینه اظهار نظر کرد، گفت: ایربگ در خودروهای مختلف با سطح کیفی‌های مختلف، متنوع است. برخی از خودروها که شامل اکثر خودروهای داخلی می شود، تنها از ایربگ مقابل راننده و نهایتا سمت کمک راننده برخوردارند. عموما خودروهای خارجی از ایربگ های ساید یا بغل نیز برخوردار هستند. بسته به کیفیت خودروها و نحوه طراحی آن، ایربگ های مختلفی در خودروهای متنوع تعبیه می شود.

وی با اشاره به این‌که در تصادف مذکور، بسیاری از ضربه ها از عقب به خودروها وارد شده و در این صورت اصولا ایربگ های جلویی خودرو عمل نمی کند، اظهار کرد: هم چنین بسیاری از خودروهایی که در این تصادف دچار حادثه شده اند بسیار قدیمی بوده اند، به گونه ای که یا ایربگ نداشتند یا ایربگ آنها غیرفعال بوده است.

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، اظهار نظر ما به عنوان انجمن قطعه سازان در خصوص یک حادثه خاص، نیازمند انجام یک اقدام کارشناسی و بررسی ویژه است.

وی با بیان این‌که عمر مفید یک ایربگ ۱۰ سال است، خاطرنشان کرد: هم چنین این قطعه دارای برخی مشخصات فنی است که موجب می شود تنها در شرایط مورد نظر عمل کند.

محبی نژاد با تاکید بر این‌که در تصادف مذکور، حتی ایربگ خودروهای خارجی که دارای استاندارد بالاتری نیز بوده اند، عمل نکرده است، گفت: به همین جهت عملکرد ایربگ‌ها تا حد زیادی به نوع تصادف و شرایط موجود بازمی گردد.

منبع: مشرق
  • حمید کلباسی ارسالی در

    فتبارک الله احسن الخالقین

  • مسعود ارسالی در

    من ۴۰۵ داشتم،در جای دیگری تصادف کردم و ا یربک باز شد!ولی مثل دو تا کیسه خالی برنج ۱۰کیلویی افتادند بیرون و هیچ تاثیری بجز هزینه چند میلیونی که برای جایگزینی ایر بک پرداخت کردم نداشت.

ارسال نظر