|
کدخبر: 232562

خط و نشان خودرویی مجلس برای وزیر صمت!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دخالت های وزیر صمت در عزل و نصب های مدیران ارشد دو خودروساز (سایپا و ایران خودرو) وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن با این مسئله برخورد قانونی خواهد کرد.

خودرو خط و نشان خودرویی مجلس برای وزیر صمت!

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرای اسلامی با اشاره به سهام اندک دولت در ایران خودرو (۶٪) و سایپا (۱۷٪) گفت: دخالتهای وزیرصمت در عزل و نصبهای مدیران ارشد این دو خودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن با این مسئله برخورد قانونی خواهد کرد.

اکبری با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو حیات خلوت دولت نیست گفت: بنده مکرر به وزیرصمت جناب فاطمی امین تذکر داده ام به این دو خودروساز بزرگ همچون گذشته به منزله حیات خلوت دولت نگاه نکنید ، این نگاه مغایر بامنافع ملی و قواعد درست اداره یک بنگاه اقتصادی است.

وی افزود: عدم دخالت دولت در این دوخودروساز، موجب شکوفایی استعدادهایی می شود که از درون و برون می توانند به اینها کمک نمایند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دولت باید دراصلاح ساختار سایپا و ایران خودرو کمک کند ، تا در شرایط مساوی باخودروسازان بخش خصوصی بتواند رقابت کند، آنچه که تاکنون بوده نادیده گرفتن ظرفیت ها و توان بالای فنی و مدیریتی داخلی این دو خودرو ساز از طرف دولت بوده که همواره نگاه دستوری و هزینه ساز بوده و موجب نارضایتی مردم شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گوشزد کرد: درهرصورت وقتی وزیر صمت باکمک کمیسیون صنایع ومعادن و نمایندگان  مجلس موفق به اخذرای اعتمادشده، خودش را بی نیاز از مشورت با مجلس و کمیسیون نداند، موفقیت وزیر صمت در بخش عظیم صنعت و معدن و خدمات وابسته که موتور حرکت اقتصادکشور است در گرو مشورت و همکاری مجلس و اعتنا به نظرات دلسوزانه نمایندگان محترم است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها