|
کدخبر: 228144

کراس اوور جذاب چینی در راه بازار +‌ عکس

بی وای دی یوان پلاس جدیدترین عضو خانواده بی وای دی است که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده است و به زودی وارد نمایندگی های این نشان خواهد شد.

 بی وای دی بزرگ ترین برقی ساز چین است و از برترین کمپانی های پیشرو در صنعت باتری محسوب می شود. این کمپانی تأمین قطعات بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا را در زمینه سیستم های برق و باتری انجام می دهد و محوریت تولید خودش هم براساس خودروهای پایه برقی است.

سال گذشته بود که قرارداد همکاری مشترک این خودروساز چینی با تویوتا منعقد شد و هفته گذشته اعلام شد که این خودروساز قرار است سدانی تمام برقی را با تویوتا به بازار چین عرضه کند. تمام این مقدمه به ما می گوید بی وای دی یکی از پیشروترین خودروسازان چین است و حالا این نشان با معرفی بی وای دی یوان پلاس سبد محصولات خودش را گسترش می دهد.

طراحی بی وای دی یوان پلاس

سبک طراحی به کاررفته در این خودرو همان سبک جدیدی است که در محصولات جدید بی وای دی دیده می شود. این همان سبکی است که با بی وای دی هان معرفی شد و نسل سوم چهره اژدها یا Dragon-face 3.0 نام دارد. از خصوصیات این سبک به کارگیری خطوط برجسته و المان های مدرن در بدنه است. همانند دیگر محصولات جدید این نشان در بی وای دی یوان پلاس هم بدنه ای چابک را می بینیم و طراحی با محوریت بالا رفتن راندمان آیرودینامیکی انجام شده است.

در نمای جلو، چراغ های باریک و کشیده را در دو سو می بینیم و به سبک خودروهای برقی خبری از جلوپنجره نیست. نواری کروکی رنگ دو چراغ را به هم متصل می کند که نشان بی وای در وسط آن قرار گرفته است و زیر آن نواری ال ای دی را می بینیم که با چراغ های جلو روشن می شود. در کنار بدنه طراحی هماهنگ با جلو را می بینیم و ادامه خطوط کناری از بالای چراغ های جلو تا چراغ های عقب کشیده شده است.

سقف خودرو شیب کمی دارد تا استایل نسبی کوپه را در این کراس اوور داشته باشیم و طراحی رینگ های آیرودینامیک به زیبایی انجام شده است. در نمای عقب یک اسپوسلر در راستای شیب سقف کشیده شده است و طراحی شکسته را در صندوق عقب و شیشه آن می بینیم. چراغ عقب به صورت یک تکه طراحی شده و اگر بخواهیم برای عقب این خودرو مشابهی معرفی کنیم باید بگوییم کلیت طراحی در عقب بسیار شبیه به چیزی است که در دیگنیتی بهمن موتور دیده می شد.

در مجموع، باید گفت با توجه به این که بی وای دی سبک خاص خود در طراحی را پیدا کرده است، بی وای دی یوان پلاس نسبت به رقبای هموطنش طراحی خوب و منحصر به فردی دارد و ظاهر این خودرو را کم تر از دیگر چینی ها می توان به برندهای کره ای و ژاپنی نسبت داد.

کابین و امکانات بی وای دی یوان پلاس

درون کابین هم طراحی به روز و زیبایی می بینیم و باز هم منحصر به فرد بودن بی وای دی را در طراحی کابین متمایز می کند. دلیل این مدرن بودن و زیبایی این است که طراح داخلی سابق مرسدس بنز، میشل دومنیکو، طراحی داخلی این خودرو را انجام داده و همین باعث شده است کابین این خودرو تا این اندازه خاص باشد. صفحه نمایش افقی و بزرگی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و صفحه نمایش کوچک دیگری در پشت فرمان، جلوآمپر دیجیتال را در دسترس قرار می دهد.

در فول ترین نسخه از بی وای دی یوان پلاس امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیق پذیر، تنظیم حالت رانندگی، اتوهلد، کیسه هوای ده نقطه ای، سقف پانورامیک، تهویه اتوماتیک دوکاناله، نمایشگر چرخان، شارژر بی‌سیم، سیستم پیشگیری از تصادف، صندلی برقی راننده، رانندگی خودران سطح ۳ و… را می بینیم.

مشخصات فنی و قیمت بی وای دی یوان پلاس

بی وای دی یوان پلاس بر مبنای پلتفرم جدید برقی بی وای دی موسوم به e-Platform 3.0 ساخته شده و مجهز به پیشرانه برقی با توان تولید نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر می شود. با این قدرت و گشتاور، شتابگیری این کراس اوور کامپکت در ۷٫۲ ثانیه رقم می خورد.

برای این خودرو دو پک باتری ۵۰٫۱ و ۶۰٫۵ کیلووات ساعتی قابل سفارش است که با این دو پک باتری به ترتیب پیمایش ۴۳۰ و ۵۱۰ کیلومتر با هر بار شارژ ثبت می شود. بی وای دی یوان پلاس  قیمت پایه ۱۳۰ هزار یوانی دارد و در کامل ترین نسخه، قیمت به ۱۵۵ هزار یوان می رسد که با تبدیلات ارزی امروز، این کراس اوور ۲۰,۴۰۰ تا ۲۴,۳۰۰ دلار قیمت دارد و با این قیمت می توان گفت از رقبای هم‌رده و هم‌قیمتش قطعاً انتخاب منطقی تری در بازار چین خواهد بود.

۱-کراس- اوور

کراس- اوور

کراس- اوور-۲

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها