|
کدخبر: 225114

گسترش نیوز از نشست خبری انجمن قطعه سازان خودرو گزارش می دهد

یک پیشنهاد مهم به جای طرح واردات خودرو

نایب رئیس انجمن قطعه سازان در نشست خبری امروز درباره طرح واردات خودرو توضیحاتی داد.

خودرو یک پیشنهاد مهم به جای طرح واردات خودرو

اصغر خسروشاهی نایب رئیس انجمن قطعه سازان اظهار کرد: در دولت نهم و دهم و اوایل دولت یازدهم به دلیل وفور ارز ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کردیم. از این ۶۰۰ هزار دستگاه حدودا ۱۳ میلیارد دلار هزینه کردیم. 

وی ادامه داد: در آن زمان همین بحث بود که واردات خودرو برای رقابت صورت گیرد‌. آیا این ۱۳ میلیارد دلار هزینه کرد ارز کمکی به صنعت خودرو و قطعه کرد؟ این کار صرفا برای واردات خودرو صورت گرفت و برنامه کلان برای خودروسازی نداشتیم‌ 

خسروشاهی اظهار کرد: در زمان تحریم به دلیل کمبود ارز واردات خودرو ممنوع شد. ما تعجب می‌کنیم که مجلس به بحث واردات خودرو اصرار دارد؟ صادرات خودرو در قبال واردات نیز جای بحث دارد. اگر شرکتی توان صادرات داشته باشد از ارز آن نیز برای مواد اولیه استفاده می‌کند. 

نایب رئیس انجمن قطعه سازان افزود: تنها در یک حالت ممکن است اتفاقی بیفتد بدین صورت که صادرات زیر قیمت صورت گیرد تا خودروی لوکس وارد  و سود هنگفت کسب شود. در نتیجه در این حالت نیز به نوعی چوب حراج به کالا و سرمایه های کشور زده ایم. 

وی در پایان اظهار کرد: ما با ۱۳ میلیارد دلار در آن زمان واردات خودرو می‌توانستیم ۶ کارخانه خودرویی تولید کنیم. ما باید برنامه کلان تنظیم کنیم تا رقابت ایجاد شود و در کنار آن نیز در شرایط غیر تحریمی امکان واردات خودرو وجود دارد. به طور کلی در شرایط فعلی که تحریم هستیم واردات خودرو به صلاح کشور نیست و باید ارز را به خودروسازان و قطعه سازان تخصیص دهند.

 

  • م م ارسالی در

    اقای قطعه ساز چطور بعد چهل سال سازم برات بزنیم کدوم قطعه که سه هفته دوام نداره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها