|
کدخبر: 223331

با ارزان ترین محصول ایران خودرو آشنا شوید + جدول قیمت

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد.

با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده‌ رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمندLx  ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران‌‌خودرو به حساب می آیند. در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌ قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودرو پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

جدول+ایران

 

منبع: تجارت نیوز
  • MM VV ارسالی در

    با سلام و احترام.
    حقوق مصرف کننده از نظر قیمت و کیفیت، زیر چکمه های خودرسازان ایرانی.
    برخی رسانه ها همصدا با خودرو سازان ایرانی،اجحاف بر خریدان ایرانی را در دستور کار و گزارش خود قرار داده اند.
    چه اینکه:
    1. به علت بازار انحصاری خودرو مدعی اند خود را با قیمت ارزان می فروشند و رسانه نیز تیطر" توزیع رانت 4 میلیارد تومانی " را درج می کنند. تا ذهن خواننده را آماده گرانی نمایند
    2. هفتاد درصد نیاز فعلی کشور حاصل انباشت ناتوانی سازنده خودرو در ساخت و تامین سال های 97.98.99.1400 می باشد که نیازکشوربه خودرو سواری در سال 1401 نزدیک به سه میلیون ونیم الی چهار میلیون دستگاه است. درهر سال سازنده نتوانسته برنامه تولید یک و نیم میلیون دستگاه را به تحقق برساند. این کاهش سالانه 800 هزار دستگاه به علت سو مدیریت، نوع قرار دادها و تحریم ها رخ داده است.
    3. سازندگان خودرو ایرانی هزینه های سربار خارج ازعرف خورو سازان جهانی بر خریداران ایرانی تحمیل می کند. در صورتی که هر خودرو با آبشن های برخوردار ، بر اساس عرف و جداول جهانی یک قیمت مشخص دارد. و این قیمت منهای تولید غیر اقتصادی خودرو سازان بین 4000 الی 8000 دلار قیمت بیش ندارند. و قیمت خود را به بهانه واهی پیوسته گران می کنند.
    4.خریدار ایرانی از سال 1397 به علت ناتوانی تولید توسط خودرو سازو بسته بودن بازار خودرو، مشتریان ایرانی ناچار بودند از بین گزینه‌های محدود، در پیش رو یکی از تولیدات دو شرکت خودرو ساز ایرانی (ایران خودرو یا سایپا) را انتخاب کنند؛ از همین رو کسانی که در رنج قیمتی مناسب با نرخ های جهانی به دنبال یک خودر بدون استاندارد قابل قبول و امکانات مناسب ( اعم ازضریب ایمنی، ضریب ایمنی در تصادفات با عابران، طراحی بدنه مقاوم،موتورکم مصرف، تولید قطعات با کیفیت ،کاهش سر و صدای خودرو ، کاهش موتور خودرو، گاهش صدای جعبه دنده، کاهش لرزش موتور، خدمات پس از فروش پنج ساله هستند) انتخاب‌های نسبتا محدودی در مقابلشان قرارداشت و دارد که خریدارایرانی بایستی تابع بی چون و چرای دو خورو ساز وطن باشد. حقوق مصرف کننده هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت زیر چکمه های دو خودرسازپرس و له می شود.

    لطفا بروید پیکان سال 1355 بسازید و با دلار 75 ریال و با قیمت 4000 دلار در درب نمایندگی به مردم تحویل دهید. و پیکان را با همان کمیت و کیفیت با ارز سی هزار تومانی به قیمت 120 میلیون تومان به مردم بفروشید و خیرش ببینید.
    لطفا لطفا، دم از ارزان فروشی نزنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها