|
کدخبر: 215825

آغاز تغییرات در بازار خودرو!

در شرایطی که شورای رقابت به عنوان مسئول اصلی قیمت‌گذاری خودرو، نرخ جدیدی برای محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام نکرده، این دو شرکت فهرست جدیدی از قیمت محصولاتشان منتشر کرده‌اند.

بر اساس آخرین دستورالعمل شورای رقابت، این نهاد باید در هر فصل بر اساس تورم بخشی که مورد تایید بانک مرکزی قرار می‌گرفت، قیمت‌های جدید خودروهای داخلی را اعلام می‌کرد. با این وجود در پاییز امسال، این شورا قیمت رسمی برای خودروها ارائه نکرده و رضا شیوا رئیس شورای رقابت که در آخرین روزهای کاری خود به سر می‌برد، اعلام قیمت جدید را به نظر رئیس بعدی این شورا موکول کرده است.

در کنار ابهام‌هایی که در رابطه با سرنوشت شورای رقابت در بازار خودرو وجود دارد، وزارت صمت نیز در هفته‌های گذشته بارها وعده داده که طرح جدید خودرویی آماده شده و به زودی اعلام خواهد شد و به این ترتیب مسیری جدید برای تعیین قیمت خودرو با هدف خروج خودروسازان از زیان دهی باز می‌شود.

در شرایطی که هنوز جزییات طرح وزارت صمت منتشر نشده، چند تغییر هم زمان، حاکی از کاهش نفوذ خودرویی شورای رقابت و احتمال آغاز تغییرات در بازار خودرو هستند.

نخستین تغییر که از چند هفته قبل آغاز شده بود، برنامه‌ریزی ایران خودرو برای فروش برخی محصولاتش بدون قرعه کشی بود. این در حالی است که بر اساس دستورالعمل شورای رقابت، دو خودروساز بزرگ ایران موظفند محصولات خود را در قالب قرعه کشی عرضه کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها