|
کدخبر: 213496

پیش بینی تاثیر بازار ارز بر قیمت خودرو

اگرچه بازار ارز در محدوده نوسانی در کانال قبلی دنبال میشود اما فشار خریداران به فروشندگان بیشتر میچربد. بازارها نوسان ارز را روبه جلو میدانند.

بازار ارز همچنان حساس ترین بازاری است که اخبار مربوط به مذاکرات برجام سایه سنگینی روی روند معاملات آن گذاشته است. درحالی معاملات دلار در روز دوشنبه در نقطه حساس بالا ایستاد که معامله گران فعلا به رسیدن توافق در کوتاه مدت خوش بین نیستند و معتقدند مذاکرات به درازا خواهد انجامید.

البته حجم معاملات در بازار به دلیل شکاف فاصله نوسان گیران و فروشندگان کاهش یافته است و همین در نوسان بازار نقش داشته است. به نظر میرسد معاملات روز سه شنبه در پناه اخبار مربوط به احتمال از سرگیری مذاکرات برجام از ماه نوامبر در محدوده فعلی کماکان در همان کانال ۲۷ هزار تومان در نوسان باشد. بازار سکه و طلا هم اگرچه اونس جهانی را تعقیب میکند اما پیرو رفتار معامله گران ارز هم خواهند بود. معامله گران دلار هم رفتار درهم را رصد می کنند.

بازار سهام: حرکت شاخص روبه جلو

بازار سهام اما برخلاف روزهای قبل در روز دوشنبه بالاخره وارد فاز خرید شد اما از نگاه فعالان شرایط فعلی خریداران پایدار نیست و باید منتظر بود که وعده تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان در جلسات با بورسی ها محقق خواهد شد، چرا که این وعده ها نیازمند تغییر ریل سیاست گذاری و تغییر شرایط بنیادی وضعیت بازار است. شاخص در مسیر روبه جلو برای ورود به کانال ۱.۴ میلیون واحد قرار گرفته اما این حرکت روبه جلو میتواند عقیم هم بماند.

بازار خودرو: در انتظار تغییر نظام قیمت گذاری

در بازار خودرو، قیمت ها روز دوشنبه با روند روبه جلویی روبه رو شد و البته رشد اصلی قیمت ها به دلیل نوسان روبه جلوی قیمت دلار در بازار و کمبود خودروی صفر در بازار عنوان شد. در روزهای آینده این وضعیت متاثر از بازار ارز خواهد بود. هر چند که مسئله تغییر نظام قیمت گذاری صنعت خودرو که به گفته وزیر اقتصاد به زودی از سوی وزارت صمت منتشر میشود، میتوان وضعیت بازار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. این درحالی است که مسئله قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو با توجه به بورسی بودن این صنعت یکی از چالش های این بازار است که میتواند بازار را با وضعیت متفاوتی روبه رو کند.

بازار مسکن: آغاز وام های جدید مسکن

البته در بازار مسکن اگرچه شرایط فعلا رکودی است و قیمت ها مسیر کاهشی را در یک ماه اخیر دنبال کرده اما فعلا بازار حول دو خبر پیگیری میشود؛ خبر مربوط به تمدید مهلت ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان آذرماه و پرداخت آن تا بهمن امسال و آغاز پرداخت وام جدید مسکن برای نهضت ملی مسکن از روز سه شنبه ۱۱ آبان که رستم قاسمی آن را اعلام کرده بود، و میتواند در سمت تقاضا تحریک هایی شکل دهد.

بازار ارز دیجیتال: ریزش دوباره

در بازار ارز دیجیتال دوباره قیمت ها ریزشی شدند. براساس اعلام گزارش جدیدی تراکنش رمز ارزها در ایران بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده است. اهمیت این موضوع معاملات ارز دیجیتال زمانی برجسته میشود که بدانیم ارزش معاملات روزانه خرد بازار سهام این روزها زیر ۵ هزار میلیارد تومان است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر