|
کدخبر: 212551

سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

تحریم صنعت خودرو، باعث شد تیراژ تولید خودرو کاهش پیدا کند؛ از این‌رو عرضه متناسب با تقاضا نبوده و بازار خودرو عرصه‌ای برای فعالیت سوداگران شد.

خودرو سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

در ادامه برای حل مشکل، نخست افراد باید ثبت‌نام کنند و به قید قرعه خودرو واگذار می‌شود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افزایش تیراژ تولید عنوان کرده با افزایش تولید سال آینده قرعه‌کشی خودرو نخواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال، ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه پیش‌بینی شده تولید خواهد شد، گفت: با افزایش تولید سال آینده قرعه‌کشی خودرو نخواهیم داشت.

افزایش تیراژ تولید

سیدرضا فاطمی‌امین پس از آیین آغاز تولید انبوه تارا اتوماتیک با بیان این مطلب، افزود: در قالب یک برنامه ویژه ۹ پروژه برای صنعت خودرو طراحی شده که بخشی از اجرای این برنامه به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و بخشی دیگر به عهده شرکت‌های خودروساز است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به سمتی برویم که شاهد کاهش نرخ خودروهای تولیدی باشیم، تصریح کرد: روند کاهشی نرخ خودروها را تا پایان سال خواهیم دید.

جلوتر از برنامه‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه پیش‌بینی شده تولید خواهد شد.

 فاطمی‌امین یادآور شد: سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه‌کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها صنعتی رو به جلو توصیف کرد و نوید روزهای خوبی را برای این صنعت داد.

رصد و دریافت گزارش عملکرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خودرو به نوعی مظهر صنعت ایران است و خودروسازان برنامه منظم خود را در تمامی حوزه‌ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت‌سازی صورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می‌گیرند. 

وی تصریح کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم در کوتاه‌ترین زمان کیفیت خودروهای تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را تامین کنند.

شناسایی موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌ها 

فاطمی‌امین همچنین در ادامه سخنان خود یادآوری کرد: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۰ برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها صنعت خودرو بوده و موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودرو ظرفیت صادرات نیز دارد که سازمان توسعه تجارت با شناسایی ظرفیت‌ها، صادرات در این حوزه را از سال آینده با قدرت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار می‌دهد.

صادرات خودرو

فاطمی‌امین درباره صادرات خودرو بیان کرد: صادرات خودرو به ۳ شکل صادرات خودرو کامل، صادرات قطعات و راه‌اندازی خط تولید در کشور هدف صادراتی خواهد بود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خط تولید خودرو در چند کشور در حال فعال‌سازی است که تا پایان سال یکی از خطوط فعال خواهد شد. 

گفتنی است، تولید انبوه تارا اتوماتیک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد و همچنین پروژه جدید توسعه محصول ایران‌خودرو با امکانات و طراحی به‌روز معرفی و شروع شد.

بازدید از مرکز تحقیق، طراحی و تکوین محصولات و آشنایی با آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. 

حال باید منتظر بود و دید وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) چقدر در تحقق برنامه‌ها موفق خواهند بود.

سخن پایانی

برنامه‌های افزایش تیراژ و ارتقای کیفی محصولات با آمدن فاطمی‌امین در صنعت خودرو کشور دوباره مطرح شده است. افزایش تولید و تعادل در عرضه و تقاضا باعث ساماندهی بازار می‌شود. 

همچنین یکی از گلایه‌های همیشگی مردم نسبت‌به کیفیت خودروهای داخلی و نرخ غیررقابتی آن بوده که در این باره هم وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم قول‌های داده است. 

ارتقای کیفی محصولات بستر را برای صادرات و کسب درآمد هموار کرده و به‌این ترتیب صنعت خودرو می‌تواند به جایگاه پیشین خود در سطح بین‌المللی بازگردد.

 

ارسال نظر