|
کدخبر: 203256

کاهش چشمگیر قیمت این خودروی پرطرفدار+ جدول

پرونده بازار پرتیراژهای ایران خودرو در آخرین روز تابستان ۱۴۰۰ با ریزش شدید خانواده پژو ۲۰۶ بسته شد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز ایران خودرویی ها افتی ۳ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت داشتند و در این میان «سورن پلاس» هم افت یک میلیونی را ثبت کرده است.

روند نزولی قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو از دو روز گذشته زده شد تا به این طریق قیمت در بازار محصولات این شرکت خلاف جهت بازار دلار حرکت کند. فعالان بازار خودرو افت قیمت خودرو در بازار را به طرح ساماندهی صنعت خودرو نسبت می دهند.

طرحی که از سوی مجلس هفته گذشته رای مثبت گرفت، اما امروز بعدازظهر شورای نگهبان با برخی از موارد آن مخالفت کرد و برای اصلاح طرح را به مجلس برگرداند تا به این طریق اجرای این طرح دوباره با اما و اگر مواجه شود.

پیش از این مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهشهای مجلس با این طرح مخالفت کرده بودند. حال باید دید که مجلس برای این طرح پس از برگشت از شورای نگهبان چه برنامه ای خواهد داشت و آیا دست به اصلاح آن خواهد زد و یا اینکه طرح جدیدی در راه خواهد بود.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار می توان گفت افت چند میلیونی قیمت در بازار ایران خودرویی ها در حالی زده شد که امروز دلار نوسان رو به بالا داشت. اما قیمت خودرو که طی هفته های اخیر تابع این عامل بود از دو روز گذشته مسیر خود را جدا کرده است.

 وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX »، «سمند LX با موتورEF۷ » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» رکورد افت قیمت در یک روز را شکست و افتی ۱۰ میلیونی را در بازار تجربه کرد و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان عرضه شد.

« پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز افتی ۵ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۲۸۵ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم از افت قیمت بی نصیب نبود و امروز با افت ۳ میلیونی در بازار ۲۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز که در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» نیز با افت یک میلیونی در بازار ۳۰۶ میلیونی شد، سایر محصولات خانواده سمند امروز تغییر قیمت نداشتند بطوریکه «سمندLX » بدون تغییر در بازار ۲۴۰ میلیون تومان قیمت خورد. و «سمند LX با موتورEF۷ » هم تغییری در بازار نداشت و قیمت آن به ۲۵۸ میلیون تومان رسید.
 

قیمت- خودرو

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها