|
کدخبر: 199587

روز سرنوشت ساز برای تعیین تکلیف واردات خودرو

فردا، روز سرنوشت سازی برای بازار خودرو کشور است و در صورت تصویب طرح مجلس، بازار خودرو کشور کاهشی خواهد شد.

خودرو روز سرنوشت ساز برای تعیین تکلیف واردات خودرو

فردا یکشنبه در مجلس شورای اسلامی روز سرنوشت سازی برای بازار خودرو کشور است و در صورت تصویب طرح آزادسازی واردات خودروهای برقی و هیبریدی، مجلس و دولت رئیسی گام بلندی برای افزایش رفاه مردم و علبه بر بازار خودرو پس از ۳سال بحران بر خواهند داشت.

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه درحال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، گفت: در صورت تصویب این طرح مدیریت تقاضا و عرضه در بازار انجام و واردات خودرو نیز منطقی شده و فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم خواهد شد. در دوره گذشته مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو مطرح شد اما شورای نگهبان به ماده ۴آن ایراداتی را وارد و این ماده را مغایر با اقتصاد مقاومتی و اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانست به همین دلیل این ماده به کمیسیون برگشت پیدا کرد تا مورد اصلاح قرار گیرد. در این دوره از مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع ماده 4 را مورد اصلاح قرار داده است و امیدواریم در جلسه فردای صحن علنی مجلس این موضوع به تصویب نمایندگان برسد.

برخلاف تصمیم وزارت صمت در دوره نعمت زاده که واردات خودرو را به شرکت های خاص سپرد و اشخاص حقیقی را از بازار بیرون کرد، طبق اظهارات سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس درباره جزئیات اصلاحی ماده ۴ طرح ساماندهی بازار خودرو، ماده ۴دارای ۴تبصره است به نحوی که براساس ان هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دونیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودرو بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی ب و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید.

در طرح مجلس به مشکلات ارزی کشور هم توجه داشته و فشاری بر بازار وارد نمی کند و حتی باعث می شود ارزهای موجود در خارج از کشور به صورت واردات خودرو به بازار داخل تزریق شده و باعث کاهش تورم مصرف کننده شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها