|
کدخبر: 199494

تولید این خودروهای محبوب سقوط کرد!

صورت های مالی ایران خودرو که در سایت کدال سازمان بورس منتشر می شود حکایت از رشد حدود ۰.۵ درصدی تولید خودرو تا پایان مرداد ماه سال جاری در قیاس با همین بازه زمانی در سال ۹۹ دارد.

خودرو تولید این خودروهای محبوب سقوط کرد!

آبی های جاده مخصوص تا پایان دومین ماه از فصل تابستان ۱۴۰۰ در مجموع تولید حدود ۱۶۹ هزار و ۹۰۰ دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را نهایی کردند این در حالیست که سال گذشته در همین مدت آنها توانسته بودند حدود ۱۶۹ هزار دستگاه خودرو تولید کنند.

در شرایطی که آمار تولید سالیانه رشد هر چند اندک را نشان می دهد اما روند تولید ماهانه این خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص افت حدود ۴۸ درصدی را به خود دیده است.

ایران خودرویی ها طی یک ماهه تیر امسال تولید بیش از ۴۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو را نهایی کردند اما در مرداد ماه ۱۴۰۰ با افت حدود ۴۸ درصدی مجموع تولید ماهانه این خودروساز به حدود ۲۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسید.

در میان محصولات ایران خودرو گروه پژو بیشترین افت تولید ماهانه را به لحاظ تیراژ داشته است.

این خودروساز در اولین ماه از فصل تابستان در مجموع حدود ۳۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه از محصولات حاضر در این گروه را تولید کرد.اما این گروه خودرویی در مرداد ماه به نسبت تیر امسال افتی حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ دستگاهی را به خود دید بنابراین تیراژ تولید گروه پژو حول و حوش ۶۵ درصدی را در کارنامه این خودروساز ثبت کرد.

اما بیشترین افت ماهانه به لحاظ درصد مربوط به محصول مونتاژی این خودروساز یعنی هایما است.آمار تولید این محصول چینی در تیرماه بیش از ۷۵۰ دستگاه بود اما در مرداد ماه آبی های جاده مخصوص تنها حدود ۷۰ دستگاه از این خودرو را تولید کردند. بررسی آمارهای یاد شده نشان می دهد تولید هایما حدود ۹۰ درصد افت کرده است.

بعد از هایما و گروه پژو افت تولید رانا بیشتری تاثیر را در افت ماهانه ایران خودرو داشته است.این خودروساز در تیر ماه تولید حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه رانا را نهایی کرد اما در مرداد ماه این آمار افتی حول و حوش ۳۸ درصدی به خود دید. به عبارت دیگر ایران خودرویی ها در مرداد به نسبت تیر حدود ۹۷۰ دستگاه رانا کمتر تولید کردند.

تارا محصول نوبرانه ایران خودرو با افت حدود ۲۶ درصدی چهارمین محصولی است که بیشترین نقش را در رقم خوردن افت تولید ماهانه این خودروساز در بازه زمانی ذکر شده بازی کرده است.         

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در تیرماه توانسته بود بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع دنا تولید کند اما در دومین ماه از فصل تابستان ۱۴۰۰ تولید حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع دنا در خطوط تولید این خودروساز نهایی شد. بنابراین تولید دنا دربازه زمانی ذکر شده افت ۲۵ درصدی داشته است.

گروه سمند تنها محصول ایران خودرو که در بررسی وضعیت تولید ماهانه این خودروساز رشد تولید را به خود دیده است.ایران خودرویی ها در تیرماه امسال تولید حدود سه هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع مدل های مختلف حاضر در گروه سمند را نهایی کردند این در حالیست که این گروه در مرداد ماه آمار تولید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. بنابراین تولید خانواده سمند در مرداد ماه امسال به نسبت تیر ماه از رشد بیش از ۱۱۷ درصدی حکایت دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها