|
کدخبر: 199013

خودروی نوستالژی ایرانی ها برقی می‌شود + تصاویر

رنو با رونمایی از پروتوتایپ ۵ جدید خبر برداشتی مدرن و الکتریکی از خودروی شهری و خاطره‌انگیز R5 را دارد. این خودروساز فرانسوی مدعی است ۵ الکتریکی نشان دهنده‌ی توانایی رنو در ارائه محصولات الکتریکی برای همگان خواهد بود.

خودرو خودروی نوستالژی ایرانی ها برقی می‌شود + تصاویر

فرانسوی‌ها هم‌اکنون تائید کرده‌اند پروتوتایپ ۵ جدید در سال ۲۰۲۲ روانه خط تولید خواهد شد. فعلاً اطلاعات بیشتری منتشر نشده اما نمایش این خودرو در رویداد مونیخ باعث شد افراد بیشتری از نزدیک با این خودروی جالب آشنا شوند.

پروتوتایپ رنو ۵ جدید در مونیخ با مدل نمادین و اولیه همراه شده است. رنو برای گرامی داشت ۵۰ سالگی این خودرو مدل نارنجی TL، ون مشکی له کار، مدل الکتریکی آبی‌رنگ و مدل TX با رنگ خاص شامپاینی را به مونیخ آورده است. مشخص است که ۵ جدید از هر لحاظ بزرگ‌تر از مدل نمادین قدیمی بوده اما با مقایسه هر دو خودرو می‌توانیم تشابه زبان طراحی آن‌ها را تشخص دهیم.

رنو۵-۲

۵ الکتریکی بخشی از استراتژی جدید رنو خواهد بود که شامل تولید هفت خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ می‌باشد. اولین این خودروها مگان E-Tech است که چند روز پیش معرفی شد. نسخه تولیدی این خودرو از دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخاری و برد ۴۷۰ کیلومتری دارد.

رنو۵-۳

رنو ۵ جدید در همان کارخانه‌ای که مدل قدیمی تولید شد متولد می‌شود و این خودروساز به دنبال تولید سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در فرانسه است. ۵ جدید بر پایه نسخه الکتریکی پلتفرم CMF-B رنو که در محصولاتی همچون داچیا ساندرو بکار رفته تولید خواهد شد. آلپاین هم برنامه‌های خود برای ۵ جدید را اعلام کرده و گفته به دنبال کسب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه از محصول خود است.

منبع: پدال
  • 007 ارسالی در

    خودروی نوستالژی ایرانی ها برقی می‌شود
    بعد از 100 سال

ارسال نظر