|
کدخبر: 198193

خودروی برقی از این جذاب تر نداریم + تصاویر

مرسدس بنز EQS اوایل امسال به‌عنوان پرچم‌دار الکتریکی این شرکت معرفی شد و حالا نسخهٔ پرفورمنس بالای AMG آن در کنار دیگر مدل‌های الکتریکی مرسدس بنز در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده است.

خودرو خودروی برقی از این جذاب تر نداریم + تصاویر

 این خودرو به‌عنوان اولین مدل AMG در خانوادهٔ EQ، ظاهری زیبا و پرفورمنسی فوق‌العاده دارد. AMG در EQS۵۳ ارتقاءهای زیادی انجام داده و حداکثر خروجی موتورهای آن‌را به اعداد چشمگیر ۷۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است.

البته این نیرو تنها زمانی در دسترس است که خودرو به لطف پکیج استاندارد داینامیک پلاس AMG با حالت بوست، در حالت استارت مسابقه‌ای قرار گیرد. در این صورت، خودرو ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خروجی عادی موتورها اما ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود که شتاب خودرو در این حالت اعلام نشده اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بنز۲

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری بزرگ ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که هرچند برد دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست اما به گفتهٔ مرسدس بنز، چیزی بین ۵۳۰ تا ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود. هرچند این اعداد از برد ۷۷۰ کیلومتری EQS معمولی بسیار کمتر هستند اما هنوز هم برای یک خودروی پرفورمنس ۲۶۵۵ کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد. همچنین به لطف شارژ سریع، با تنها ۱۵ دقیقه شارژ ۳۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود. امکان به‌روزرسانی سیستم مدیریت این باطری‌ها هم از طریق به‌روزرسانی از راه دور وجود خواهد داشت.

نیروی این سدان الکتریکی اسپرت توسط موتورهای خاص AMG تولید می‌شود اما غیرازاین، EQS۵۳ چند ارتقاء دیگر را هم تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، مردان افالترباخ اکسل عقب، دسته‌موتورها و ساب‌فریم را به‌طور خاص برای این مدل از نو توسعه داده‌اند. همچنین بازوهای کنترل چرخ‌ها نیز از دیگر محصولات AMG گرفته شده‌اند. قوای محرکهٔ دو موتورهٔ این خودرو سامانه چهارچرخ محرک با تنظیم خاص AMG را فراهم کرده و به‌صورت استاندارد با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب (تا ۹ درجه) همراه است.

بنز۳

در EQS۵۳ پنج حالت رانندگی مختلف شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی وجود دارد که حالت راحت روی به حداکثر رساندن برد تمرکز دارد درحالی‌که اسپرت و اسپرت پلاس به پرفورمنس توجه می‌کند. در کنار این حالات رانندگی، سیستم تجربهٔ صوتی AMG هم وجود دارد که به حال و هوای پرفورمنس خودرو اضافه می‌کند. این سیستم امکان انتخاب از بین سه حالت صدای مختلف شامل متعادل، اسپرت و قدرتمند را فراهم می‌کند و هنگام ورود راننده یا در حالت استارت مسابقه‌ای هم صداهای خاصی را پخش می‌کند.

برای متوقف کردن این موشک الکتریکی سیستم ترمز پرفورمنس بالای AMG با دیسک‌های جلوی ۱۷ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در نظر گرفته شده درحالی‌که سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با کالیپرهای قرمزرنگ هم قابل سفارش خواهد بود. این خودرو به سیستم احیای انرژی ترمزها با سه حالت مختلف هم مجهز است که از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان قابل تنظیم خواهد بود. رینگ‌های استاندارد این ماشین ۲۱ اینچی خاص AMG هستند اما نمونه‌های ۲۲ اینچی با طرح‌های دیگر هم قابل سفارش خواهد بود.

بنز۴

در داخل، هایپراسکرین مرسدس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که از صفحه‌های خاص AMG و سایر ویژگی‌های اختصاصی برای یک مدل پرفورمنس برخوردار است. غربیلک فرمان D شکل AMG پرفورمنس، پدال‌های اسپرت AMG، نشان AMG روی پارکابی‌ها، کف‌پوش‌های AMG، تریم فیبر کربنی، تزئینات قرمزرنگ و صندلی‌های AMG هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

EQS۵۳ از تجهیزات رفاهی زیادی مثل گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی‌های عقب، گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، پکیج زمستان، شش پورت USB-C و سیستم صوتی برمستر به همراه جدیدترین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بهره می‌برد. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج اجرایی صندلی‌های عقب با ماساژور هم وجود خواهد داشت.

مرسدس EQS۵۳ AMG از اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. بااین‌حال، خریداران باید انتظار قیمت بسیار بیشتری نسبت به قیمت EQS پایه را داشته باشند که از حدود صد هزار دلار آغاز می‌شود.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها