|
کدخبر: 196960

دو سیگنال مهم به بازار خودرو

امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ نوسان اندک قیمت دلار در بازار امروز موجب شد تا بازار ایران خودرویی ها برای دومین روز در هفته جاری بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شوند.

خودرو دو سیگنال مهم به بازار خودرو

دامنه اندک نوسان در بازار دلار در عصر امروز عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو استپ قیمت در بازار خودرو را به آن نسبت می دهند. در این خصوص می توان به اظهار نظر اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد. براساس اظهارات منسوب به رییس کل بانک مرکزی؛ کمیجانی اعلام کرده در روزهای اخیر شاهد کاهش نرخ ارز از ۲۸ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان بوده ایم و انتظار داریم این روند ادامه یابد. اظهار نظری که شاید بتوان آن را یکی از دلایل اصلی توقف قیمت خودرو در بازار دانست، این خبر موجب شده تا امروز خریداران و فروشندگان دست از معامله بکشند.  

اما در کنار عوامل مذکور می توان به این نکته نیز اشاره کرد که طی هفته های گذشته بازار همواره گوشه چشمی هم به مذاکرات داشته است، امیدی که با اعلام خبر اینکه مذاکرات احیای برجام تا نوامبر مصادف با آذر ماه از سر گرفته نخواهد شد از دست رفت و فعلا بازار به انتظار نشسته است.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز محصولات ایران خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند. با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «پژو ۲۰۶ صندوقدار» امروز بدون افزایش با قیمت ۲۸۱ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار ۲۸۸ میلیون تومان عرضه شد. از سوی دیگر امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز به ۲۵۲ میلیون تومان رسید.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمندLX » نیز در بازار تغییری نداشت و قیمت آن به ۲۴۲ میلیون تومان رسید. در این میان «سمند LX با موتورEF۷ » هم بدون تغییر در بازار ۲۵۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان محصولات ایران خودرو امروز «سمند سورن پلاس» هم در بازار ۳۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمتی در بازار نداشت.

منبع: اقتصاد نیوز
  • وطن ارسالی در

    چرا کشور باید شاهد افزایش محصولات مصرفی و استهلاکی باشد مگر چپاول جیب ملت چه توس ط صنایع خودرو و چه دلالان که بانی افزایش هستند و صنایع خودرو نیز به پیروی از افز ایش بازار ،
    قیمت ها را به صورت افزایشی نرخ گذاری می کند .
    نتیجه گیری : فاسدین صنایع خودرو 1- آقای شیوا شورای رقابت نماینده بی چون و چرای صنایع خودرو 2- دلالان متصل به صنایع خودرو که توسط مسئولین صنایع خودرو هدایت می شوند ب رای بالا نگه داشتن قیمت خودرو 3- دولت ه ا که با انحصار این صنایع را ضعیف و مفت خ ور بار آورده اند 4 - مجلس که بی توجه از کنار این فساد سازمان یافته می گذرد .5- پ شت پرده ها و درصد بگیرها که خانه ملت و پس اندازهای ملت را هیچ کرده اند .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها