|
کدخبر: 196753

بازار خودرو تهران مشتری دارد؟

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: قیمت خودرو با نوسانات نرخ ارز، تغییر می کند این در حالی است که بازار خودرو هم اکنون در آرامش به سر می برد چراکه همزمان با افزایش نرخ خودرو تقاضا برای خرید آن کاهش یافته است.

خودرو بازار خودرو تهران مشتری دارد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه از زمانی که قیمت ارز از کانال ۲۵ هزار تومانی عبور کرد، مشتری برای خرید خودرو به شدت کاهش یافت، تشریح کرد: با افزایش نرخ ارز، فروشندگان قیمت خودرو را بالا اعلام می کردند، در صورتی که مشتری برای آن وجود نداشت تا بر اساس معاملات قیمت واقعی را تعیین کنند.

این مقام مسئول تشریح کرد: در چند روز گذشته قیمت خودروها بیش از نرخ واقعیشان اعلام شد چرا که در این مدت خرید و فروشی در بازار انجام نشده بود که بر اساس آن قیمت مشخصی در بازار تعیین شود و در نتیجه نرخ ها کاذب بوده است.

آیا عرضه توسط خودروسازان کاهش یافته است؟ موتمنی درباره علت افزایش قیمت خودرو در چند ماه گذشته گفت: عرضه خودرو توسط خودروسازان طی ۲ تا ۳ ماه گذشته کاهش یافته و همین امر بر افزایش نرخ خودرو تاثیر گذاشت. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر اینکه قیمت خودرو اکنون روند کاهشی دارد، گفت: زمانی که قیمت ارز عقب نشینی می کند، قیمت خودرو همسو با روند نرخ ارز تغییر می کند و اکنون قیمت خودرو در این روند قرار گرفته است. این مقام مسئول بیان کرد: نرخ ارز با زمانی که ارز وارد کانال ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان قرار بگیرد میزان و تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش می یابد که با افزایش نرخ ارز عکس این روند اتفاق می افتد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر