|
کدخبر: 196227

وعده وزیر صمت برای کاهش شدید قیمت خودرو

وزیر صمت ضمن تکرار هدف گذاری افزایش ۳ برابری تولید خودرو تا ۴ سال دیگر، قول بزرگی درباره صنعت خودرو مطرح کرد.

خودرو وعده وزیر صمت برای کاهش شدید قیمت خودرو

وزیر صمت ضمن تشریح برنامه های این وزارتخانه در دوره جدید با بیان این که تولید خودرو زیر دو میلیون دستگاه در سال توجیه ندارد، از برنامه این وزارتخانه برای تولید سالیانه سه میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴ و  نیز کاهش شدید قیمت تمام شده  آن خبر داد و گفت: این نوید را می دهم که تا سه سال آینده صنعت خودرو افتخار ملی خواهد بود.

سیدرضا فاطمی امین در برنامه ای تلویزیونی اولویت های وزارت صمت در دوره جدید را تشریح کرد. وزیر صمت ۸۰ درصد مشکلات واحد‌های اقتصادی را مربوط به تامین مالی، بیمه تامین اجتماعی و مالیات دانست و افزود: از وعده‌های دولت سیزدهم حمایت واحد‌های تولید و کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد در طی چهار سال آینده است.

وزیر صمت درخصوص مبارزه با فساد در دولت سیزدهم از راه اندازی سامانه قواعد و مجوز‌ها تا پایان سال خبر داد و افزود: راه اندازی این سامانه برای مقابله با امضا‌های طلایی، حیاط خلوت‌ها و سلطان‌ها خواهد بود و در این خصوص طرح‌هایی برای شفاف سازی فعالیت‌های تولید و توزیع کالا و پیشگیری از قاچاق، احتکار و تقلب ارائه کرده ایم. وزیر صمت در ادامه با اشاره به نظام توزیع کالاها گفت: یک کالا از کارخانه تا مصرف کننده حداکثر باید ۱۳ درصد افزایش قیمت داشته باشد اما در عمل این طور نیست.

وی «قیمت دستوری» اجناس یا «رهاسازی» قیمت‌ها را اشتباه دانست و گفت: باید ضوابط قیمت گذاری ایجاد شود. فاطمی امین حضور بازرسان و ناظران بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را غیرحرفه‌ای خواند و گفت: اگر جریان کالا و مالی کنترل شود سازمان حمایت به طور خودکار به آسانی می‌تواند اعمال قانون و با گران فروشی برخورد کند.  وزیر صمت طرح صندوق مکانیزه فروش را شکست خورده اعلام کرد و گفت: اطمینان می‌دهم با اشراف بر کالای مصرفی خانوار می توانیم قیمت‌ها را کنترل و مدیریت کنیم. 

وزیر صمت همچنین در خصوص صنعت خودرو، از هدف گذاری تولید یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال و سه میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: ما باید این تعداد خودرو تولید کنیم چرا که تولید تعداد کم خودرو صرفه اقتصادی ندارد و اگر بخواهیم خودروساز باشیم یا باید بالای دو  میلیون دستگاه تولید کنیم یا اصلاً تولید نکنیم.

فاطمی امین به ایده مجموعه‌سازها در ساختار مدیریتی حوزه خودرو اشاره کرد و با بیان این که در این طرح به جای کار با تعداد زیاد قطعه‌ساز با تعداد کمتری مجموعه ساز کار می‌شود، اصلاح ساختار مدیریتی را موجب کاهش شدید قیمت‌ تمام شده و ارتقای کیفیت خودرو‌های تولیدی دانست. وی به وجود ظرفیت فنی در صنعت خودروی کشور اشاره کرد و نسبت به آینده درخشان این صنعت در آینده ای نزدیک  ابراز امیدواری کرد و افزود: من این نوید را می دهم که تا سه سال آینده صنعت خودرو افتخار ملی خواهد بود. وزیر صمت تصریح کرد: ما به لحاظ فنی چیزی کم نداریم و با اصلاح ساختار مدیریتی می‌توانیم به آن دست  یابیم.

منبع: ایران جیب
  • وطن ارسالی در

    آقای وزیر به نظر شما کمیت باعث عدم کیفیت نخواهد شد تولید بدون کیفیت چه فایده ای دارد .
    ملت محصول با کیفیت با قیمت پائین می خواهد لطفا ً وجدان را فدای فساد و دزدی های مسئولان صنایع خودرو و خادم بی چون و چرا آنها آقای شیوا نکنید با تشکر

ارسال نظر