|
کدخبر: 194946

بازار خودرو تغییر روند داد!

در حالی که بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو هفته های گذشته را با رشد قیمت سپری کرد، اما از روز گذشته و با آرام شدن نرخ دلار بازار خودرو نیز آرام شد و این روند امروز هم ادامه داشت.

خودرو بازار خودرو تغییر روند داد!

رصد بازار خودرو های پرتیراژ نشان دهنده آن است که با عقب نشینی قیمت دلار در بازار علاوه بر بازار ایران خودرویی ها بازار سایپایی ها هم عقب نشینی کردند و بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو علاوه بر نرخ دلار که تاثیر مستقیمی در بازار خودرو دارد، ارزیابی وزرای پیشنهادی به مجلس نیز بر این روند اثرگذار است، چرا که دیدگاههای وزیر جدید نسبت به بازار می تواند شکل بازار خودرو را تغییر دهد. به همین دلیل بسیاری از خریداران و فروشندگان دست از معامه کشیده اند.

ثبات در بازار خودرو این روزها در حالی بر بازار حاکم شده که در دو روز ابتدایی هفته بازار خودرو شکل صعودی به خود گرفته بود و بیشتر خودروها افزایش چند میلیونی در بازار تجربه داشتند، اما این روند در دو روز گذشته تغییر کرده است.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX  » ، «سمند LX با موتورEF۷  » و «سمند سورن» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمندLX » در بازار ۲۴۰ میلیون تومان قیمت خورد. در این میان «سمند LX با موتورEF۷ » هم بدون تغییر در بازار ۲۵۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد.  در میان خودروهای پرتیراژ ایران «سمند سورن» نیز امروز تغییر قیمتی نداشت و در بازار با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان عرضه شد.

«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز بدون تغییر در بازار ۲۸۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد. «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز در بازار افزایش قیمتی نداشت و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز امروز در بازار به ۲۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت-ماشین-ایران-خودرو

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها