|
کدخبر: 194218

زنگ خطر بزرگ برای ایران خودرو و سایپا

اصلاح عملکردها و صورت های مالی برای شرکت های خودروسازی یک ضرورت است. شرکت ها باید به این امر آگاه بوده و دارایی‌هایی که در راستای زنجیره فعالیت آنها نیست را در شرایط مساعد بازار به فروش برسانند.

خودرو زنگ خطر بزرگ برای ایران خودرو و سایپا

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در میز صنعت خودرو و قطعه سازی عمده ترین مشکل صنعت خودرو و دیگر صنایع کشور را قیمت گذاری دستوری عنوان کرد و گفت: مدیران صنایع مختلف به ویژه خودرو ساز باید پیگیر موارد قانونی و حقوقی به منظور برون رفت از مشکلات مربوط به قیمت گذاری دستوری شوند.

علی صحرایی با اشاره به اینکه سهامداران برای سرمایه گذاری نگاه خاص به بازار سرمایه دارند؛ افزود: مدیران با سیاست گذاری و برنامه های مدون مانع دخالت دولت در بخش قیمت گذاری شوند.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به‌ وجود ابزارهای لازم در حوزه تامین مالی، گروه بهمن خودرو طی چند ماه گذشته حدود 800 میلیارد تومان مجوز تأمین مالی گرفته که500 میلیارد تومان آن را محقق کرده است.

او تاکید کرد: برای آنکه سهامدار خرد  یا صندوق ها در تامین مالی مشارکت کنند شرکت ها موظف به اصلاح ساختارهای خود هستند.

صحرایی ادامه داد: صنعت خودرو مورد استقبال سهامداران خرد است اما از آنجا که این امر دائمی نخواهد بود، اصلاح عملکردها و صورت های مالی یک ضرورت است و شرکت ها باید به این امر آگاه بوده و دارایی‌هایی که در راستای زنجیره فعالیت آنها نیست، را در شرایط مساعد بازار به فروش برسانند تا هزینه‌های تامین مالی کاهش یافته و تلاش برای ایجاد بازار رقابتی صورت گیرد.

مدیرعامل بورس تهران خاطر نشان کرد: دو خودروساز بزرگ؛ ایران خودرو و سایپا طی دو سال متوالی زیان های انباشته بالایی داشتند که این زنگ خطر بزرگی برای آنها محسوب می شود،  شرکت خودروسازی پارس نیز طی سه سال متوالی زیان‌های قابل توجهی داشته که با اصلاح ساختارها می توان به بهبود شرایط آن امیدوار شد.

منبع: سنا
  • وطن ارسالی در

    دست های کثیف صنایع خودرو که توام با انحصار می باشد و مسئولان مرتبط به دلالان باعث گردیده که اقتصاد کشور به ورشکستگی و بی اعتمادی اجتماعی برسد . مجلس بخواب که دلالان بیدارند .

ارسال نظر