|
کدخبر: 190582

شاهکار ژاپنی ها در خودروسازی + تصاویر

پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی، آکورا رسماً از ساخت NSX تایپ S خبر داده است. این خودرو که قرار است برای اولین بار در هفته اتومبیل مونتری در ۱۲ آگوست رونمایی شود، وعده ارائه قدرت بیشتر، شتاب سریع‌تر، هندلینگ دقیق‌تر و تجربه رانندگی احساسی‌تری را داده است.

خودرو شاهکار ژاپنی ها در خودروسازی + تصاویر

آکورا فعلاً جزئیات این نسخه جدید را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که NSX تایپ S به نسخه تقویت‌شده پیشرانه V6 توئین توربو و همین‌طور سامانه چهارچرخ محرک اسپرت هیبرید سوپر هندلینگ مجهز خواهد بود.

آکورا۱

فعلاً اطلاعات دیگری در مورد این ماشین در دست نیست اما آکورا یک ویدئو و چند تصویر تیزری از آن منتشر کرده است. در این تیزرها رینگ‌های پنج پره با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، دیفیوزر تهاجمی‌تر، تریم فیبر کربنی و نشان‌های Type S دیده می‌شود. برای یادآوری، نسخه استاندارد NSX به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که یک سیستم هیبریدی سه موتوره با پکیج باطری ۱.۳ کیلووات ساعتی آن‌را همراهی می‌کنند و مجموع خروجی را به ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

آکورا۲

به گفته آکورا، تولید NSX تایپ S به ۳۵۰ دستگاه محدود خواهد بود که ۳۰۰ دستگاه آن برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است. همچنین متأسفانه این شرکت اعلام کرده است که ۲۰۲۲ آخرین سال تولید NSX خواهد بود و نسخه تایپ S درواقع برای خداحافظی با این سوپراسپرت هیبریدی ارائه خواهد شد. بااین‌حال شاید وقفه در تولید NSX کوتاه‌مدت باشد زیرا آکورا وعده داده است که در عصر الکتریکی‌سازی به دنبال خودروهای اسپرت خواهد بود. این یعنی ممکن است نسل بعدی NSX یک سوپراسپرت تمام الکتریکی باشد هرچند که هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها