|
کدخبر: 190549

خریداری برای این خودروها پیدا نشد!

در سال ۲۰۱۵، بنتلی پنج دستگاه مولسان گرند لیموزین فوق‌العاده خاص که توسط مولینر ساخته شده بود را برای فروش به امارات متحده عربی فرستاد اما به نظر می‌رسد هیچ خریداری برای این خودروها پیدا نشده است زیرا حالا بنتلی این پنج لیموزین دست‌ساز را دوباره برای فروش ارائه کرده است اما این بار لیموزین‌ها به خریدارانی در هر نقطه جهان به فروش می‌رسند.

خودرو خریداری برای این خودروها پیدا نشد!

مولسان لیموزین در ابتدا به‌عنوان خودرویی تک ساخت و اختصاصی ساخته شد اما احتمالاً مدیران بازاریابی بنتلی تصور می‌کردند که برای این لیموزین خریداران دیگری هم وجود خواهد داشت. به همین دلیل، به مولینر اجازه ساخت پنج نمونه دیگر از این ماشین داده شد. سپس هر پنج دستگاه به امارات منتقل شدند زیرا احتمالاً بنتلی فکر می‌کرد در این کشور نفت‌خیز ثروتمند چنین خودروی خاص و گران‌قیمتی خواهان زیادی خواهد داشت اما به نظر می‌‎رسد این طرح نتیجه معکوس داده و خودروها شش سال در امارات خاک خورده‌اند زیرا تاکنون هیچ‌کدام از این لیموزین‌ها هرگز مورداستفاده قرار نگرفته و بنام کسی ثبت نشده‌اند. حال اما بنتلی این لیموزین‌ها را به‌صورت جهانی برای فروش گذاشته تا شاید این بار بتواند نظر چند میلیاردر که خواهان یک مولسان دست‌ساز فوق خاص هستند را جلب کند.

مولسان۲

اما مولسان گرند لیموزین چه تفاوت‌هایی با نسخه معمولی دارد؟ مهم‌ترین تفاوت این نسخه برخورداری از ۱ متر طول بیشتر و همین‌طور ۷۹ میلی‌متر فضای سر بیشتر در عقب است. این خودرو همچنین به سیستم کنترل تهویه اختصاصی هم مجهز شده که به هرکدام از چهار سرنشین عقب امکان تنظیم و کنترل تهویه قسمت خود را می‌دهد. چیدمان صندلی‌های عقب هم به‌صورت رودررو است که این یکی از ویژگی‌های اصلی لیموزین‌های گران‌قیمت و لوکس به شمار می‌رود. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی مولسان گرند لیموزین هم می‌توان به خنک‌کننده بطری با جام‌های کریستالی، نفیس‌ترین میزهای تاشوی روکش‌دار و جایگاه‌های شارژ iPad به همراه بهترین چوب و چرم اشاره کرد.

مولسان۳

بین صندلی‌های جلو و عقب خودرو یک شیشه هوشمند تعبیه شده که با لمس یک دکمه از حالت شفاف به مات تبدیل می‌شود. به همین دلیل، یک سیستم اینترکام هم در داخل خودرو تعبیه شده که امکان برقراری ارتباط بین سرنشینان عقب با راننده را فراهم می‌کند. این لیموزین نمونه‌ای افتخارآمیز از مهارت استادانه مولینر در اتاق‌سازی است و با خاتمه تولید مولسان در سال گذشته، چنین شاهکارهایی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. این لیموزین ۶.۵ متری روی شاسی بازمهندسی شده با تعلیق اختصاصی برای حفظ پایداری ساخته شده است. زیر کاپوت خودرو هم همان نیروگاه آشنای ۶.۷۵ لیتری V8 توئین توربوی بنتلی قرار گرفته که ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها