|
کدخبر: 189834

رنو ساندرو در بازار چند؟ + جدول

حدود دو دهه است که محصولات اقتصادی رنو همچون تندر ۹۰ در بازار کشورمان از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند و حتی با وجود توقف تولید، تقاضای مشتریان برای خرید آن‌ها متوقف نشده است.

خودرو  رنو ساندرو در بازار چند؟ + جدول

 با وجود آنکه تندر ۹۰ از اواسط دهه ۱۳۸۰ خورشیدی در کشورمان حضور داشت، عرضه نسخه هاچ‌بک یعنی رنو ساندرو تا سال ۱۳۹۴ به تاخیر افتاد و این خودرو نتوانست همانند نسخه سدان حضوری طولانی مدت را در بازار ایران تجربه کند. با این وجود در همین مدت کوتاه رنو ساندرو به شهرت قابل توجهی دست یافت.

نگاهی اجمالی به رنو ساندرو

عرضه رنو ساندرو به بازار ایران از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و این خودرو تا سال ۱۳۹۸ روی خط تولید قرار داشت. برخلاف رنو تندر ۹۰ که به طور همزمان در ایران خودرو و پارس خودرو به تولید می‌رسید، رنو ساندرو تنها توسط پارس خودرو مونتاژ می‌شد.

با توجه به کمبود خودروهای اتوماتیک اقتصادی، نسخه اتوماتیک رنو ساندرو به سرعت در بازار محبوب شد و خریداران برای آن صف کشیدند. پیش فروش‌ رنو ساندرو نیز در زمان تولید همواره محل انتقاد مشتریان بود، چرا که تنها افراد اندکی قادر به ثبت نام این خودرو بودند و مابقی مشتریان ناچار بودند مبلغ بیشتری بابت خرید رنو ساندرو از بازار آزاد بپردازند.

پیشرانه رنو ساندرو دقیقا همان موتوری است که زیر کاپوت تندر ۹۰ قرار دارد، یعنی موتور ۱.۶ لیتری K۴M که حداکثر ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت و گشتاور اعلام شده نیز از طریق جعبه دنده پنج سرعتی دستی یا چهارسرعته اتوماتیک به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شوند.

رنو ساندرو در زمینه شتاب و حداکثر سرعت عملکرد متوسطی از خود برجای می‌گذارد اما در زمینه مصرف سوخت با ثبت رکورد ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر برای نسخه دنده‌ای و ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر برای نسخه اتوماتیک، نسبت به رقبای خود برتر ظاهر می‌شود. علاوه بر آن استهلاک اندک و دوام فنی بالا که یکی از مزایا رنو تندر ۹۰ محسوب می‌شد، به رنو ساندرو ارث رسیده است.

همچنین بخوانید: مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H۳۲۰، رقابت میان کیفیت و آپشن

رنو ساندرو در نسخه اتوماتیک عملکرد بهتری نسبت به نزدیک‌ترین رقبای خود همچون پژو ۲۰۷ اتوماتیک یا برلیانس H۳۲۰ به نمایش می‌گذاشت، از این رو میزان استقبال از آن در بازار به شدت چشمگیر بود. نسخه دنده‌ای نیز در اواخر دوره مونتاژ به گیربکس جدید JHQ مجهز شد که مزایایی همچون کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب و کشش خودرو را برای این هاچ‌بک اقتصادی اروپایی را ارمغان آوردند.

سادگی بیش از حد و امکاناتی ضعیف‌تر از رقبا، یکی از معایب رنو ساندرو در طی این سال‌ها بوده است. در حالی‌که نسل دوم این خودرو در سایر بازارها از جمله ترکیه به فروش می‌رسید، مشتریان ایرانی ناچار بودند با نسل اول این خودرو که متعلق به سال ۲۰۰۹ بود کنار بیایند. همین مساله سبب شده تا رنو ساندرو از نظر امکانات رفاهی در مقایسه با پژو ۲۰۷، ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس H۳۲۰ ضعیف‌تر به نظر برسد.

قیمت رنو ساندرو از ابتدای ورود این خودرو به بازار، یکی از حواشی مهم بوده است. به دلیل ظرفیت محدود پیش فروش‌ها و تقاضای زیاد برای این خودرو، قیمت رنو ساندرو در بازار همواره بیشتر از قیمت کارخانه بوده است و پس از توقف تولید ساندرو نیز قیمت این خودرو به شدت افزایش پیدا کرد.

نسخه‌های صفر کیلومتر اتوماتیک این خودرو هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۴۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند که به هیچ عنوان خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود، چرا که با مبلغی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان قادر به خرید نسخه‌های صفرکیلومتر پژو ۲۰۷ اتوماتیک با مدل ۱۴۰۰ هستید. برای خرید نسخه‌ دنده‌ای رنو ساندرو نیز بایستی مبلغی در حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان را هزینه کنید. در ادامه نگاهی به قیمت رنو ساندرو در بازار آزاد خواهیم داشت که شما را به بررسی آن دعوت می‌کنیم:

جدول قیمت رنو ساندرو، مردادماه ۱۴۰۰

 

منبع: خودرو بانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها