|
کدخبر: 189120

شرایط استفاده از بزرگترین یارانه خودرویی کشور

با وجود زیان ۸۰ هزار میلیارد تومانی همچنان خودروسازان اصرار به ادامه طرح پیش‌فروش خودرو دارند تا عده‌ای محدود از طریق قرعه‌کشی از یارانه آنها بهره ببرند.

خودروسازان اوضاع خوبی ندارند؛ ۸۰ هزار میلیارد تومان زیان از یک سو و وجود ۱۰۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ آنها از سوی دیگر همه نشان از بحرانی بودن وضعیت آنها دارد. با این حال همچنان اصرار به اجرای طرح پیش‌فروش دارند که در آن عده‌ای محدود از یارانه خودرو بهره ببرند.

این بار ایران‌خودرو پیش‌فروش پنج خودرو را با تحویل یک ساله آغاز کرده که ارزان‌ترین آن رانا است. مبلغ پیش‌پرداخت مورد نیاز برای آن تنها ۹۰ میلیون تومان است و خریدار یک سال فرصت دارد تا مبلغ نهایی را به حساب ایران‌خودرو البته آن طور که خودروساز تعیین می‌کند واریز کند. مبلغ نهایی هنوز مشخص نیست.

این خودروساز در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم، ثبت‌نام برای مرحله جدید پیش‌فروش با موعد تحویل حداکثر یکساله پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک را از چهارشنبه آغاز کرده و به مدت چهار روز به اجرا می‌گذارد.

موعد تحویل تمامی خودروها از خرداد تا مردادماه سال ۱۴۰۱ و مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد منتخبان تعیین شده است.

طبق روال، شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌های فروش همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله ۴۸ ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، ثبت‌نام همزمان در دو شرکت مذکور، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و… اعمال خواهند شد.

همچنین امکان صلح و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد، ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود، کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه دوم توسط متقاضی انتخاب می‌شود، می‌بایست با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد و گارانتی خودرو نیز پس از پنج ماه از زمان تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود. ضمن اینکه در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

منبع: تجارت نیوز
  • میثم ارسالی در

    با سلام
    کدام طرح
    یک خودرو اس قاطی صفر دهه 1990 را دارید به نرخ
    خودروی روز دنیا میدهد به ملت
    هم ا یران‌خودرو و هم سایپا توان تولید خودرو ه ای
    بهتر دارید ،اما چون برای یک سر ی از اعضا سودآوری داره ...
    شهدا بخ اطر اقتدار امنیت(اجتماعی و اقتصادی و...) جانشان فدا کردند ولی بعضی ها بخاطر حرس دارند شرفشان را فدا میکنند

ارسال نظر