|
کدخبر: 188921

ب ام و سه چرخه تولید کرد + تصاویر

ب‌ام‌و در حال تلاش برای ارائه راه‌حل‌های حمل‌ونقل جدید و بهتر در شهر بوده و به همین خاطر دو کانسپت الکتریکی جدید را معرفی کرده است. البته برخلاف محصولات عادی ب‌ام‌و، این کانسپت ها نیروی خود را از انسان می‌گیرند.

خودرو ب ام و سه چرخه تولید کرد + تصاویر

کانسپت های DYNAMIC CARGO و CLEVER COMMUTE به ترتیب سه‌چرخه و اسکوتری الکتریکی هستند که ب‌ام‌و امیدوار است با معرفی آن‌ها به سفرهای بهتر شهروندان در شهر کمک کند چراکه این دو محصول چیزی بین راه رفتن و رانندگی هستند.

کانسپت اولی یک سه‌چرخه است که ب‌ام‌و آن را برای حمل وسایل طراحی کرده است. این وسیله می‌تواند برای والدینی با کودکان کوچک، پیک‌های تحویل غذا و افرادی که دوست دارند به همراه دوچرخه خود کمی پیاده‌روی کنند نیز مفید باشد.

طراحی سه‌چرخ این وسیله به افزایش پایداری آن کمک کرده و بخش پشتی نیز باعث می شود وسایل از فضای حمل آن‌ها نیفتند. البته طراحی بخش جلو به گونه‌ای انجام شده که DYNAMIC CARGO حسی شبیه دوچرخه‌ها یا موتورسیکلت‌ها نیز داشته باشد.

این کانسپت به‌منظور حمل وسایل سنگین دارای پیشرانه‌ای الکتریکی نیز هست که به‌محض پدال زدن کاربر شروع به کار می‌کند. نیروی پیشرانه به چرخ های عقب فرستاده می شود تا سواری با این کانسپت راحت‌تر باشد.

ب‌ام‌و همچنین محافظ آب و هوایی نیز برای این کانسپت در نظر گرفته تا وسایل حمل شدنی خشک باقی بمانند. چنین ویژگی‌هایی به همراه طراحی سه‌چرخ باعث می‌شوند کانسپت موردبحث وسیله‌ای عالی برای سفر در مسیرهای شهری باشد.

کانسپت CLEVER COMMUTE نیز یک اسکوتر است که از قوای محرکه الکتریکی سود برده و باتری آن را می‌توان جدا کرد.

نیروی پیشرانه به چرخ های جلو فرستاده می شود تا قابلیت جدا شدن باتری تضمین شود. ب‌ام‌و می‌گوید این اسکوتر می‌تواند به خاطر ابعاد قابل‌تغییر خود در صندوق‌عقب خودرویی همچون سری ۳ جای بگیرد.

ژرمن‌ها می‌گویند برنامه‌ای برای تولید این کانسپت ها ندارند اما باید دانست هر دو دارای شعاع حرکتی ۲۰ کیلومتری بوده و باتری جداشدنی اسکوتر به راحتی قابل شارژ است. متأسفانه اطلاعاتی از احتمال تولید یا قیمت این کانسپت ها منتشر نشده است.

 

منبع: پدال

ارسال نظر