|
کدخبر: 188236

خداحافظی با تولید ارزان ترین خودروی بازار

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است که در زمستان ۱۴۰۰، پروژه حذف تیبا از خط تولید این شرکت آغاز می شود و به عبارت ساده تر، ارزان ترین خودروی این روزهای بازار به روزهای توقف تولید خود نزدیک شده است.

با توجه به صحبت های انجام شده گویا قرار است تا تیبا صندوق دار از خط تولید سایپا خارج شود و فعلاً برنامه ای برای توقف تولید تیبا ۲ اعلام نشده است. با توقف تولید تیبا، تیراژ قابل توجهی از تولیدات خانواده X۲۰۰ سایپا کاهش پیدا می کند و این خودروساز می خواهد تا در کنار حذف تیبا صندوق دار از خط تولید، تیراژ تولید ساینا EX را افزایش دهد.

همچنین با حذف یک خودروی دیگر از سبد محصولات سایپا، هاچ بک کراس اطلس نیز به عنوان عضوی دیگر از خانواده X۲۰۰ به مرحله تولید انبوه می رسد. به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پروژه توقف تولید تیبا از زمستان امسال آغاز می شود و با کاهش تولید این خودرو، در اواخر سال جاری ظرفیت تولید اطلس در خط تولید این شرکت فراهم می گردد.

برای همین باید منتظر باشیم که در ماه های آتی، کم کم ظرفیت عرضه تیبا در برنامه های فروش سایپا کاهش پیدا کند و پس از مدتی، تیبا صندوق دار از فهرست فروش این شرکت خارج شود.

در حال حاضر تیبا صندوق دار به عنوان ارزان ترین خودروی بازار شناخته می شود و این روزها با قیمت ۱۰۵ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان توسط سایپا در اختیار مشتریان قرار می گیرد. پس از حذف این خودرو بدیهی است که دومین سدان خانواده X۲۰۰، یعنی ساینا به جایگاه ارزان ترین خودروی بازار می رسد و اطلس هم به عنوان یک خودروی جدید که بر مبنای پلتفرم X۲۰۰ و اصول سازه کوییک توسعه پیدا کرده است، به عنوان گران ترین عضو خانواده X۲۰۰ به بازار می آید.

در کنار اطلس، سایپا برنامه دارد تا در سال جاری آریا را هم به بازار عرضه کند و همچنین نسخه اتوماتیک این خودرو و شاهین را هم به فروش برساند. کارون هم از جمله پروژه های دیگر سایپا است که بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها