|
کدخبر: 188162

شاهکار خودروسازی ژاپنی آمد / قیمت فقط ۷۰۰ میلیون تومان

سوبارو سال گذشته نسل جدید کوپه اسپرت BRZ را معرفی کرد و حالا قیمت آن‌را اعلام کرده که از ۲۷,۹۹۵ دلار (حدود ۷۰۰ میلیون تومان) آغاز می‌شود.

خودرو شاهکار خودروسازی ژاپنی آمد / قیمت فقط ۷۰۰ میلیون تومان

تیپ پایه این خودرو که پریمیوم نام دارد، از چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با لاستیک‌های پرفورمنس تابستانی برخوردار است. در داخل این تیپ هم غربیلک فرمان اسپرت چرمی، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های پارچه‌ای با دوخت قرمزرنگ، پدال‌های آلیاژی و سیستم صدای فعال ارائه می‌شود که برای ایجاد تجربه رانندگی جذاب‌تر، صدای پیشرانه را در داخل کابین افزایش می‌دهد.

در این خودرو خریداران از کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، استارت دکمه‌ای و دوربین دید عقب هم بهره‌مند خواهند بود. تکمیل‌کننده ویژگی‌های BRZ پایه هم یک سیستم جدید کنترل فشار باد تایرها است که قابلیت ثبت دو نوع تایر مختلف را دارد و می‌تواند تفاوت بین لاستیک‌ های تابستانی و زمستانی را تشخیص دهد. زیر کاپوت BRZ جدید یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی قرار گرفته که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به‌صورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود اما با پرداخت ۱۶۰۰ دلار، امکان سفارش یک نمونه شش سرعته اتوماتیک هم وجود دارد.

هرچند به‌احتمال‌زیاد اکثر خریداران گیربکس دستی را انتخاب خواهند کرد اما مدل‌های اتوماتیک از مجموعه سیستم‌های کمک‌راننده EyeSight سوبارو برخوردار هستند. این پکیج شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار نوربالا، هشدار خروج از خط و سیستم ترمز پیش از برخورد می‌شود. بالاترین تیپ BRZ هم که لیمیتد نام داشته و قیمت آن از ۳۰,۴۹۵ دلار آغاز می‌شود، به چراغ‌های جلوی حساس به جهت فرمان و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی با لاستیک‌های پرفورمنس میشلن پایلوت اسپرت ۴ مجهز است.

BRZ لیمیتد در داخل هم از تجهیزات بیشتری برخوردار است زیرا سوبارو برای آن گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه آفتاب‌گیر چراغ‌دار، رو دری‌های لوکس‌تر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارتقاءیافته، پایش نقاط کور، دستیار تغییر خط و هشدار ترافیک عقب را در نظر گرفته است. در این تیپ، سفارش گیربکس اتوماتیک ۲۰۰ دلار بیشتر از تیپ پریمیوم هزینه دارد اما در عوض ترمز خودکار دنده‌عقب هم به لیست سیستم‌های ایمنی آن اضافه می‌شود. نسل جدید سوبارو BRZ از پاییز امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها