|
کدخبر: 184963 شروین اشیدری

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

خطر جدی بیخ گوش صاحبان این خودرو!

دارندگان مزدا ۳ نسل اول به زودی یک فراخوان برای مراجعه به نمایندگی دریافت می‌کنند.

خودرو خطر جدی بیخ گوش صاحبان این خودرو!

مزدا ۳ نسل اول و دوم در ایران فروش بالایی را تجربه کرد و طرفداران خاص خود را دارد. اما نسل اول این خودرو یک ایراد دارد که به همین خاطر قرار است برای حدود ۲۵۰ هزار نسخه از آن در آمریکا به زودی فراخوان صادر شود. بیشتر مدل هایی که مشمول این فراخوان می‌شوند مربوط به سال های ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۷ است.

اما مشکل اصلی که باعث این فراخوان شده به لوگوی مزدا در مرکز فرمان مربوط می‌شود. این لوگو در هنگام استفاده از کیسه هوا خرد خواهد شد. با توجه به اطلاعات اعلام شده توسط سازمان NHTSA تعداد ۲۶۰ هزار و ۹۱۵ دستگاه خودرو در معرض خطر قرار دارند. صاحبان مدل های ذکر شده از مزدا ۳ در ماه آگوست پیغام فراخوان برای مراجعه به نمایندگی را دریافت خواهند کرد.

اما دقیقا مشکل چیست؟ لوگوهای استفاده شده در مرکز فرمان مزدا ۳های نسل اول از جنس پلی اورتان هستند که با گذشت زمان پلی اورتان شکننده خواهد شد. در نتیجه وقتی که کیسه هوا باز می‌شود این لوگوی خرد شده باعث بروز مشکل خواهد شد و خطرناک است. آنطور که به نظر می‌رسد مزدا از سال ۲۰۰۶ به جای پلی اورتان از پلی استر برای ساخت لوگوهای خود استفاده کرد که دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد.

بعد از اعلام جراحت های مختلف بابت این مشکل مزدا مجبور شد که اقدام به این فراخوان کند. مزدا نیز قرار است لوگوی این خودروها را با یک نوع بهتر که شکننده نیست جا به جا کند.

اما یک نکته مهم در این میان وجود دارد. مزدا ۳ نسل اول در ایران نیز با استقبال فراوانی مواجه شد و فروش خوبی داشت. آیا خودروهای موجود در ایران نیز با چنین مشکلی مواجه شده اند یا خیر؟ اگر شما از دارندگان مزدا ۳ نسل اول تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان گسترش نیوز به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها