|
کدخبر: 184776

اتفاق عجیب در بازار خودروی چین!

بازار خودروی چین از کمبود نیمه‌رساناها یا چیپ ها در امان نبوده و با افت فروش خودروهای جدید روبرو شده است.

خودرو اتفاق عجیب در بازار خودروی چین!

در ماه ژوئن تنها حدود ۱.۹۳ میلیون خودروی سبک و سنگین در این کشور به فروش رفته‌اند. اگرچه این میزان فروش نسبت به بازارهای خودرویی دیگر بسیار زیاد است اما نسبت به ژوئن ۲۰۲۰ افت ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

داده‌های انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد تقاضا برای خودروهای سبک همچون سدان ها، کراس اوورها، شاسی بلندها، مینی ون‌ها و مینی باس ها طی ماه ژوئن افت ۱۵ درصدی داشته است. فروش خودروهای تجاری همچون اتوبوس‌ها و کامیون‌ها نیز ۲۱ درصد کاهش را نشان داده است.

خودروسازان مستقل نیز افت فروش قابل‌توجهی داشته‌اند. به‌طور مثال هوندا کاهش فروش ۱۷ درصدی در ماه ژوئن را گزارش کرده است. این برند ژاپنی در ماه یاد شده ۱۱۸,۱۶۸ دستگاه خودرو را به فروش رسانده است. افت فروش ۱۶ درصدی نیسان نیز منجر به فروش تنها ۱۱۴,۶۰۵ دستگاه خودرو توسط این برند شده است.

خودرو-چینی

موضوع جالب اینکه بازار خودروهای صفرکیلومتر در چین نشانه‌های خوبی از احیا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را نشان داده به‌گونه‌ای که رشد فروش ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ ثبت شده است. جدای از ماه ژوئن، فروش خودرو در ماه می نیز افت ۳.۱ درصدی داشته و این در حالی است که چینی‌ها در ماه آوریل ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش خودرو خریداری کرده‌اند. افت فروش ماه ژوئن اولین کاهش فروش در این کشور طی ۱۴ ماه گذشته بوده و نشانه‌های کمبود چیپ ها و تأثیر ادامه‌دار آن روی صنعت خودرو را نشان می‌دهد.

Wuling-EV-1-767x477

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها