|
کدخبر: 184565

شاهکار جدید بنتلی از راه رسید + تصاویر

نسل سوم فلاینگ اسپار بسیار ارتقاء پیدا کرده و تبدیل به سدان پرچم‌دار بنتلی شده تا به‌طور غیرمستقیم جایگزینی برای مولسان فقید باشد.

خودرو شاهکار جدید بنتلی از راه رسید + تصاویر

 به همین دلیل، از زمان معرفی این سدان لوکس، بنتلی همواره خانواده آن‌را گسترش داده تا طیف بیشتری از خریداران را پوشش دهد. در همین رابطه، پس از ارائه پیشرانه‌های W12 و V8، بنتلی حالا نسخه پلاگین‌هیبریدی فلاینگ اسپار را معرفی کرده که کم‌مصرف‌ترین محصول تاریخ این شرکت و همین‌طور دومین محصول پلاگین‌هیبریدی پس از بنتایگا محسوب می‌شود.

زیر کاپوت این سدان هیبریدی یک پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک موتور الکتریکی هم ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به این اعداد اضافه می‌کند تا مجموع خروجی سیستم به ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور برسد. این یعنی فلاینگ اسپار هیبریدی ۹۶ اسب بخار از بنتایگا هیبریدی قوی‌تر است. به همین دلیل، سدان هیبریدی بنتلی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

بنتلی۲

به لطف طراحی آئرودینامیک و همین‌طور قوای محرکه هیبریدی، گفته شده که این فلاینگ اسپار با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتری، کم‌مصرف‌ترین بنتلی تاریخ محسوب می‌شود. بااین‌وجود، سازنده بریتانیایی هنوز هیچ عددی در مورد مصرف سوخت این خودرو منتشر نکرده است. در همین حال، به لطف باطری لیتیوم یونی ۱۴.۴ کیلووات ساعتی، سدان هیبریدی بنتلی می‌تواند طبق معیارهای WLTP تا ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. این باطری‌ها ظرف دو ساعت و نیم شارژ می‌شوند و بنتلی تمام کابل‌های موردنیاز برای شارژ آن‌ها و همین‌طور جعبه دیواری شارژ را به‌طور رایگان ارائه می‌کند.

فلاینگ اسپار هیبریدی در ظاهر با نشان‌های Hybrid روی گلگیرهای جلو، سر اگزوزهای چهار بیضی و درگاه شارژ روی گلگیر عقب سمت چپ از دیگر نسخه‌ها قابل‌تشخیص خواهد بود. برای این خودرو ۶۰ رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب است و امکان سفارش پکیج Blackline هم وجود دارد که همه تزئینات کرومی را با نمونه‌های مشکی‌رنگ جایگزین کرده و لوگوی B بال‌دار چراغ‌دار را به‌صورت استاندارد به همراه خواهد داشت. فلاینگ اسپار هیبریدی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۲۰ اینچی ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمونه‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچی که توسط مولینر طراحی شده‌اند هم وجود خواهد داشت.

در داخل فلاینگ اسپار هیبریدی همان متریال باکیفیت، آپشن‌های شخصی‌سازی متعدد و ویژگی‌های رفاهی و لوکسی که از بنتلی انتظار می‌رود وجود خواهد داشت. البته در اینجا دکمه جدید E Modes جایگزین دکمه استارت شده است. علاوه بر این، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هم به گرافیک جدیدی برای نمایش اطلاعات اضافی در مورد قوای محرکه هیبریدی مثل شارژ باطری و برد باقیمانده مجهز شده‌اند.

بنتلی۳

مثل همه محصولات بنتلی، این فلاینگ اسپار هیبریدی هم در کارخانه خانگی بنتلی در کرو بریتانیا تولید می‌شود. پذیرش سفارشات برای خرید این خودرو از تابستان امسال آغاز می‌شود و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن تا قبل از سال ۲۰۲۱ به خریداران تحویل داده شود.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها