|
کدخبر: 184121

شاهکار جدید خودروساز کره ای + تصاویر

جنسیس G80 زندگی خود را به عنوان هیوندای جنسیس شروع کرد اما در سال ۲۰۱۶ و با تبدیل جنسیس به برندی مستقل هویت جدید خود را یافت.

خودرو شاهکار جدید خودروساز کره ای + تصاویر

این سدان لوکس میان سایز از اواخر مارس ۲۰۲۰ وارد نسل دوم خود شده و اولین خودروی الکتریکی جنسیس نیز محسوب می‌شود چراکه چند ماه پیش نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیز پدیدار شده است.

امروز جنسیس عضو دیگری از خانواده G80 با پسوند اسپورت را رونمایی کرده است. این خودرو که از رنگ احساس‌برانگیز قرمز کاوندیش سود می‌برد رقیبی اسپورت برای ب‌ام‌و سری ۵ بوده و از سپرهای متفاوت با طراحی گیراتر، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در جلو و عقب برخوردار است.

جنسیس۲

معمولاً خودروسازان در نسخه‌های اسپورت خودروهای لوکس خود از کروم کمتری استفاده می‌کنند اما G80 اسپورت همچون سایر اعضای خانواده در این بخش سخاوت داشته است. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی با طراحی جدید و ظاهر تیره نیز جزو دیگر ویژگی‌های سدان لوکس جنسیس هستند. موضوع جالب اینکه در تصاویر منتشر شده از این خودرو کالیپرهای ترمز جلو رنگ قرمز دارند درحالی‌که کالیپرهای ترمز عقب رنگ مشکی به خود گرفته‌اند.

با ورود به داخل کابین شاهد غربیلک فرمان سه پره با دوخت های قرمز و پوشش چرم به همین رنگ خواهید بود. این پوشش چرم در نیمه پایینی داشبورد و درب‌ها بکار رفته‌اند. تریم آلومینیوم و کربن واقعی نیز مختص این نسخه از G80 بوده است.

هنوز مشخصات فنی کامل G80 اسپورت جدید منتشر نشده اما زمان عرضه آن سه‌ماهه سوم امسال خواهد بود. جنسیس تائید کرده این خودرو از سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب برای کاهش شعاع گردش و مانور پذیری بالا در فضاهای تنگ استفاده کرده است. هنوز نمی‌دانیم که این سیستم چقدر باعث چرخش چرخ های عقب خواهد شد اما باید گفت مرسدس بنز S کلاس به عنوان گل سرسبد محصولات این برند زاویه چرخش ۱۰ درجه‌ای برای چرخ های عقب دارد.

جنسیس۳

انتظار می‌رود نیروبخش این سدان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۷۵ اسبی و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری باشد. روی تصاویر G80 اسپورت نشان چهار چرخ محرک دیده می‌شود بنابراین نیروی تولیدی به تمامی چرخ ها منتقل خواهد شد. نهایتا باید گفت G80 اسپورت قبلی دارای چهار خروجی اگزوز بوده درحالی‌که مدل جدید از همان دو خروجی نسخه استاندارد G80 استفاده کرده است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها