|
کدخبر: 174681

تشکیل کمیته راهبردی مدیریت استعدادها در ایران خودرو

کمیته راهبردی استعدادیابی، با هدف ایجاد بستر و فرصت مناسب برای رشد و شکوفایی کارشناسان کلیدی، نیروهای تحصیلکرده جوان و نخبه در گروه صنعتی ایران خودرو تشکیل می شود.

خودرو تشکیل کمیته راهبردی مدیریت استعدادها در ایران خودرو

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در جلسه هم اندیشی طرح توسعه استعدادهای مدیریتی در سطح این گروه صنعتی گفت: نیروی انسانی خلاق و پویا، آهنگ رشد و توسعه صنعتی کشور را شتاب می‌بخشد.

فرشاد مقیمی، مهم‌ترین هدف تشکیل کمیته راهبردی استعدادیابی را ایجاد پشتوانه عظیمی از سرمایه انسانی متخصص برای صنعت خودرو و صنایع وابسته دانست و افزود: در این کمیته از نظرات پیشکسوتان صنعت خودروی کشور و صاحب نظران نیز استفاده می شود.

مقیمی تاکید کرد: محصول ایران خودرو تنها خودرو نیست بلکه سرمایه‌های اجتماعی آن است که مسیر ورود به بازار های صادراتی را هموار می کند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی ایران خودرو از نظر مهارت، خلاقیت و هوش در سطح بالایی قرار دارد.

وی بر نهادینه شدن عرق و تعلق سازمانی در بین سرمایه‌های انسانی شرکت تاکید کرد و گفت: نقش مدیران منابع انسانی در پیاده‌سازی و عملیاتی کردن ایده‌های جدید مدیریتی بسیار مهم است.

مقیمی با اشاره به هنر مدیریت منابع انسانی و ایجاد انگیزه و دمیدن روح خلاقیت در بین پرسنل جهت رشد و شکوفایی آنان اظهار کرد: نخبه کشی در هر سطحی از سازمان ممنوع است.

در ادامه این جلسه هم اندیشی، محمد گلچین راد، معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران‌خودرو و فرزانه اصلی بیگی مدیر مطالعات و برنامه ریزی منابع انسانی، گزارشی در زمینه رویکرد منتخب مدیریت استعداد در شرکت ایران خودرو ارایه کردند.

گلچین راد گفت: بعد از شناسایی تخصصی مشاغل، در سال جاری زمینه ایی برای مشارکت کارشناسان و تکنیسین ها جهت شناسایی شاغلین کلیدی فراهم میاید، در این طرح شناسایی مدیریت مطلوب استعدادها به عنوان یک ضرورت استراتژیک در ارتقای تاب آوری و توسعه پایدار سازمان در نظر گرفته و شاغلین کلیدی در مشاغل کلیدی، پس از شناسایی مورد حمایت مادی و معنوی گروه قرار خواهند گرفت و با توسعه آنها آینده گروه صنعتی ایران خودرو به دست پرتوان ایشان سپرده خواهد شد.

وی افزود: ریسک منابع انسانی یکی از پنج ریسک مهم در صنایع است و ریسک مدیریت استعداد در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است.

گلچین راد تاکید کرد: ایران خودرو با داشتن سرمایه‌های عظیم انسانی توانمند و گروه‌های شغلی و تخصص های متنوع کلیدی، مستلزم راهبری و معماری سازمانی است.

گفتنی است در جلسه هم اندیشی طرح مدیریت و پرورش استعدادهای سازمانی شرکت ایران خودرو مدیران عامل ایساکو، گسترش سرمایه گذاری، ایران خودرو خراسان و نیرو محرکه و هم چنین جمعی از مدیران ارشد به صورت حضوری و همچنین بر خط حضور و به هم اندیشی پرداختند.

منبع: ایکوپرس
  • ناشناس ارسالی در

    اگر حرفت درست هم باشد فرصت ها مثل ابر گذ شتند ‌رفتند دیگر دیر بیدار شده ای یک جنا زه را تا ابد نمی شود وسط پذیرایی نگه داش ت روزی گندش در می آید

ارسال نظر