|
کدخبر: 166682

عاشقان تویوتا این خبر را از دست ندهند

نسل جدید تویوتا لندکروزر که اصطلاحاً سری ۳۰۰ نام دارد، در تابستان آینده رونمایی خواهد شد اما حالا یک نمایندگی ژاپنی مشخصات آن‌را افشا کرده است.

طبق این اطلاعات، لندکروزر جدید مثل نسل کنونی با دو نوع پیشرانه  بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه بنزینی، پیشرانه  ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربوی لکسس LS۵۰۰ را قرض خواهد گرفت که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور دیزلی هم یک نمونه ۳.۳ لیتری توربو با ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۸۷ نیوتن متر گشتاور است.

لندکروزر-تویوتا-۱

انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.نسل جدید لندکروزر در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی، چراغ‌های جلوی تمام LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز خواهد بود و قفل دیفرانسیل عقب هم برای آن قابل سفارش است. در تیپ دوم، صندلی‌های برقی و سانروف اضافه می‌شود و تیپ سوم هم از تهویه  صندلی‌های جلو و تریم چوبی در غربیلک فرمان سود خواهد برد.

بالاترین تیپ هم باید به رینگ‌های ۲۰ اینچی، تهویه صندلی‌های عقب و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی بجای نمونه‌های ۹ یا ۱۰ اینچی در تیپ‌های پایین‌تر مجهز باشد. علاوه بر این، نرم‌افزار مدیریت پویایی تویوتا و سیستم تعلیق فعال نیز باید سواری بسیار راحتی را فراهم کنند.

لندکروزر-تویوتا-۲

با توجه به این اطلاعاتی که به بیرون درز کرده‌اند، همان‌طور که انتظار می‌رفت، در نسل جدید لندکروزر پیشرانه V۸ حذف شده اما موتور V۶ جدید به لطف توربو شارژر، از موتور تنفس طبیعی ۳۸۱ اسب بخاری کنونی قوی‌تر است. در ابتدا، خبری از پیشرانه  هیبریدی برای لندکروزر نخواهد بود اما به گفته  نمایندگی مذکور، احتمالاً این نسخه در سال ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد. تولید نسل جدید تویوتا لندکروزر در جولای امسال آغاز می‌شود و در آگوست (مرداد) رونمایی خواهد شد.

لندکروزر-تویوتا-۳

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها