|
کدخبر: 161775

این پژو ۲۰۶ با بقیه فرق می‌کند + تصاویر

پژو ۲۰۶ رسماً از سال ۱۳۸۰ وارد ایران شد. از آن زمان تا کنون این اتومبیل در تیپ‌های ۱ تا ۶ به بازار عرضه شده است اما در سال‌های اخیر تنها در دو تیپ ۲ و ۵ تولید و عرضه می‌شود.

خودرو این پژو ۲۰۶ با بقیه فرق می‌کند + تصاویر

یکی از تیپ‌های جوان پسند که می‌توانست با آمدن به بازار داغ ایران، بازار را به آتش بکشد و غوغایی به پا کند متأسفانه وارد کشور نشد. این تیپ که RC نام دارد هم از نظر ظاهر و هم توان موتوری، از تیپ‌های دیگر برتر است، هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها در جهان طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد.

آنچه در اولین نگاه به این خودرو جلب نظر می‌کند چهره‌ی خشن آن نسبت به تیپ‌های دیگر است. این خشونت ظاهری به خاطر حجم سپر در این تیپ است. در جلوی این تیپ دو چراغ شور هم به چشم می‌خورد که هنگام استفاده از برف پاک کن‌های خودرو آب را با فشار زیاد روی چراغ‌ها اسپری می‌کند. برف پاک کن‌های این تیپ در افزایش فضای دید راننده بسیار مؤثر است چرا که سه بازوی محرک دارد و می‌تواند سطح بیشتری را در برگرفته و تمیز کند. با کمی دقت بیشتر می‌توان فهمید که گلگیرهای تیپ RC هم دستخوش تغییراتی شده و قوس بیشتری دارد که به چهرۀ تهاجمی این تیپ بسیار کمک کرده است. پژو ۲۰۶ RC ، یکی از بهترین‌ خودروهایی که به ایران نیامد.

پژو۲۰۶-آرسی۲

تیر خلاص پژو!

اگر بتوانیم چشمانمان را که غرق در ابهت این خودرو است، کمی بچرخانیم و از کنار به آن نگاه کنیم دو در بودن این خودرو توجه ما را به خود جلب می‌کند و این یعنی تیر خلاص کارخانه پژو به سمت دل هر جوانی که سودای سوار شدن بر این خوردرو را در سر می‌پرورد. رینگ‌های ۱۷ اینچی با پهنای ۲۰۵ میلی‌متری که با نام "آتلانتیس” شناخته می‌شود به جذابیت این خودرو بسیار افزوده و به قول معروف می‌توان گفت «گل بود به سبزه نیز آراسته شد».

با نگاه به درِ باک می‌توان دریافت که در این تیپ با نمونۀ فلزی و کروم رنگ تعویض شده است.جلوۀ دیگر این خودرو همرنگ بودن زه‌ها و دستگیره‌های در با رنگ خودرو است که به این ویژگی "پک لوک” گفته می‌شود.

نمای عقب تیپ RC تفاوت زیادی با نمونه‌های دیگر ندارد، تنها می‌توان به سیستم اگزوز متفاوت با سر اگزوز‌های دوبل آن و یک بالچه که تأثیر بسزایی در زیبایی این خودرو گذاشته است، اشاره کرد.

آنتن رادیویی هم از جلوی خودرو به عقب منتقل شده است که توانایی پشتیبانی از سرویس‌های نویگیشن را هم دارد.

هنگامی که قصد سوار شدن به این خودرو را داشته باشید صندلی‌های اسپرت و جذاب این تیپ که آرم RC روی آن حک شده توجه شما را به خود جلب می‌کند. صندلی‌هایی که هنگام رانندگی تمام بدن شما را با مهربانی و سخاوت در آغوش می‌گیرد و سر پیچ‌ها به بدن کمترین فشار را وارد می‌کند. این صندلی‌ها همچنین مجهز به سیستم گرمکن هستند. پژو ۲۰۶ RC ، یکی از بهترین‌ خودروهایی که به ایران نیامد خودرو در مجموع مجهز به شش کیسه هوا است. دو کیسه هوا روی داشبورد، دو عدد روی ستون‌های جلویی و دو عدد نیز به‌صورت پرده‌ای نصب شده‌اند. صفحه نمایش LCD خودرو از نوع DRT۳ است که کامل‌ترین اطلاعات را مانند میزان مصرف سوخت در لحظه، هشدار سوختگی هر کدام از حسگرها و… را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از آپشن‌های دیگر و ضروری می‌توان از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری یا ESP و کروز کنترل نام برد که وجود هر کدام در زمان نیاز خودش بسیار کاربردی است.

پژو۲۰۶-آرسی۴

کیلومتر شمار هم با نمونه‌ای جدید جایگزین شده است که توانایی نمایش تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و در قابی چرمی و شکیلی جای گرفته است.

پیشرانه ۲ لیتری!

برای این تیپ پژو یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۶ سوپاپ با کد EW۱۰ J۴S در نظر گرفته که توانایی تولید ۱۷۸ اسب بخار در دور موتور ۷۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۰۲ نیوتن متری در دور موتور۴۷۵۰ دور در دقیقه را دارد در حالی که نمونه‌های وارد شده به کشور از نوع Tu۳ و Tu۵ بوده که به ترتیب ۱.۳ و ۱.۵ لیتری بوده و نمونۀ Tu۵ حداکثر توان خروجی ۱۱۰ اسب بخار را دارد. ۲۰۶ با این موتور شتابی در حدود ۷.۴ ثانیه برای ۰ تا ۱۰۰ می‌تواند داشته باشد که با همین شتاب می‌توان خیلی از غول‌های بازار ایران را شکست داد.

طبیعی است که این همه قدرت را نمی‌توان به یک جعبه دندۀ معمولی انتقال داد چراکه جعبه داده‌های موجود در تیپ‌های دیگر توان تحمل این قدرت را نداشته و فقط باعث تلف شدن قدرت موتور می‌شوند. از همین رو جعبه دنده هم با نوع دیگری جایگزین شده تا راننده بتواند در هر لحظه با فشار دادن پدال گاز تمام ۱۷۸ اسب بخار این شیر خفته را آزاد نماید.

پژو۲۰۶-آرسی۳

یکی از شرکت‌های تولید قطعات تیونینگ خودرو بنام dp engineering پروژه‌ای را بر روی ۲۰۶ RC انجام داده که با به‌کار بردن قطعاتی مانند توربو، تعویض ECU و دیگر قطعات توانسته توان خروجی این موتور را به عدد ۵۱۳ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور برساند که با این کار عملاً رقیبی برای این خودرو باقی نمی‌ماند و حتی خیلی از بزرگان دنیای خودرو را به‌راحتی می‌تواند پشت سر و آنها را در حسرت دیدن این خودرو در آینه‌های خود بگذارد!

جوانان ایرانی که از نعمت این خودروی همه چیز تمام، محروم شده‌اند خود دست به‌کار شده و روی تیپ‌های ۲ و ۵ موجود در ایران شروع به تیونینگ، تغییرات موتوری، ظاهری و آپشنی کرده و سعی در ایجاد یک RC فول دارند که هر فرد با توجه به بودجه‌اش یک سری تغییرات را می‌تواند ایجاد کند. با حدود هزینه‌ی ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان می‌توان یک RC فول را جمع کرد که پرداخت چنین هزینۀ زیادی تنها از یک عاشق ۲۰۶ بر می‌آید.

منبع: دنده ۶
  • ناشناس ارسالی در

    دقیقا همون گوهین که در ایران تولید میشه

  • ناشناس ارسالی در

    توروخدا چرا اینجوری سرمون میاری مگه شما وجدان ندارید حیا ندارید شرف ندارید آخه خ داااااااااااااااااااااا بشناسید چرا دل ب دبختمو آب میکنید منکه ن ماشین ن خونه هیچ ی ندارم خدا اذتون نگذره ایخدااااااااا

    • ناشناس ارسالی در

      پس حرص چیرو میخوری تو که هیچی نداری

  • ناشناس ارسالی در

    آرزو فقط یکی از چرخهاش تو آسمون میکنم ای خدااااااااا

  • ناشناس ارسالی در

    09179964889اینم شمارمه انتظار خدا دارم ت و قرعه کشی ها برنده بشم به ناموس فاطمه ز هرا قسم

  • حبیب ارسالی در

    مامردم ایران چه نظری می توانیم داشته باش یم! اصلاً چه
    اهمیتی می دهند،خودشان می برندوخودشان می دوزند
    امان از ا ین روزگارنامروت !!!

  • مسعود ارسالی در

    تاسف باید خورد که امثال من و جوانان حسرت شون باید داشتن یه خودروی معمولی باشه که اون هم تبدیل به رویا شده

  • تقی ارسالی در

    همان بهتر که نیامد

  • شهریار پوراحمدی ارسالی در

    ماالبته دیگه کاملا آگاه هستیم که خودروسا زهای ایرانی برای اینکه بتوانند خودروهایی را که تولیدمیکنندتاحدامکان تبدیل به لگن کنندازپست آرین تولیدات خودروسازهای خارج ی استفاده کرده بتدریج بادزدیدن وسایلی از آن که درتوانشان هست ارزش تولیدراکم کرده به قیمت آن افزوده آمد .

  • علی ارسالی در

    منه جوون خاک تو سر ایرانی چی دارم که بخا م دغدغه نداشتن اینو داشته باشم.مثل خر کا ر میکنم هنوز نتونستم یه ماشین اشغال ایرا نی که پس مونده خارجیام نیس بخرم.درد و بد بختی هرچی جوون ایرانیه بخوره تو سر اون م سعول بی لیاقت.خوب شد که این ماشین به ایر ان نیومد وگرنه ایران خودرو اندازه پول خو ن باباش میکشید سر قیمتش!!

  • ناشناس ارسالی در

    راست میگی ها یکمی فقط نور چراغاش بیشتر ش ده.چه آپشنی دهنتونو یرویس

  • ناشناس ارسالی در

    عوضش ایران خودرو بلایی سرش آورده که باید دودستی دنده عوض کنی بلکه دنده هاش جا بی فتن

  • الیزابت ارسالی در

    خخخخخ

  • کاظم سمندری نژاد ارسالی در

    اینجا تویله ای بیش نیست و هر گاری رو به مردم بدهند مردم پول پیش میدن تا زه صف هم وایمیستن....
    در این وادی زه کنار در پراید هم اپشن حساب میشه
    در این وادی پس باید با دو دست محکم بر سرمان بک وبیم و بگیم چی بودیم و چی شدیم.

    • هموطن ارسالی در

      ای ول بخدا - خیلی قشنگ جواب دادی الحق ک ه نه تنها خودمون که حتی مردم این کشورهای زپرتی‌ دوروبرمون‌ مثل عربهای امارات حوز ه خلیج فارس و حتی افغانی‌ها هم پیشدستی ک رده و نفری یه دونه بزنن تو سرمون چرا که از ماست که بر ماست - یا به قول معروف : خ ودم کردم که ، ، ، آره همون

  • ناشناس ارسالی در

    من آ رزوی پراید دارم اگه این بیاد که ما نمیتونیم بخریم خدا از تون نگذره

    • مجتبی ارسالی در

      خدا از سرشون نگذره خدا لعنتشون کنه جوان های ایرانی همه چی حسرت به دل هستن

  • ناشناس ارسالی در

    هر چیزی که وارد ایران شد تبدیل به آفتابه شده

  • ناشناس ارسالی در

    دوچرخه ۲۰ میلیون،موتورهوندا ۳۰میلیون،پیک ان۴۰ میلیون پرایدمدل۸۳ ۵۰میلیون،،حقوق اد اره کارتایین شده ۱۴۰۰ دومیلیون و ششصد بع د انتظار داری جوون ایرانی،؟؟rcسواربشه!!خ دا لعنت کنه عامل این گرونی ها رو

  • علی ارسالی در

    همانطور که دوستمون گفت همان بهتر که این ماشین به ایران نیومد. والا تواین وضعیت اقتصادی ناجور مافقط به ماشين هانگاه میکنیم و حسرت میخوریم. همون بهتر که نباشه

  • محمد ارسالی در

    تولید ابن خودرو در ابران بعد از چند ماه مبشود اشغالی و زوال در رفته همانند خودرو های مشابه این شرکت

  • Milad ارسالی در

    صفحه خبر خوان قبلی جایگاه دیدگاه نداشت اینجا مجبور شدم حرفمو بزنم دولت میاد میگ ه جلسه با حضور وزیر نماینده کارفرما ها ت و این جلسه سبدکالاشد فلان اینجور آقا از حقوق برج یک خب چرا دولت رسیدگی نمیکنه پی مانکاران چرا تسویه سال ۹۹ که گذشت با کا رگرا نکردن رسیدگی نمیکنه؟ خب میگید سبدکا لا شد ۶۰۰۰۰۰هزار والا بخدا اگه بدن به کا رگرا ی شرکتی الان سنوات ماهانه داریم سنو ات سالانه نمیدن چرا نمیدن مگه دولت نمیگه سنوات ماهانه حق کارگرا سالانه حق کارگر خب چرا نمیدن پول مرخصی میمونه چرا نمیدن اصلا ایاب وذهاب حق کارگرا شیفتی مگه نیست خب چرا نمیدن بقران بس دروغ شنیدیم خبر ح قوق سال جدید هم دروغ میگه یه کارگر خانوا ده ۳ نفری باید حقوقش اینقدر بشه خنده دار ه پیمانکارا میاد ۴ تومن میکنه چهار پانصد خب دولت چرا بازرس نمی زاره ببینه واقعا میدن حق حقوق کارگرا یا ن تو مملکتی که با ید رسمی دولت باشی حق حقوقتو بهت بدن فبها

  • مهری ارسالی در

    شاید میخوان انشاالله بنز وارد کنن،

  • علی ارسالی در

    خُب از اول از همین ۲۰۶ ها رو میساختین
    حالا که ساختش متوقف شده دارین تعریف میکنین

  • ناشناس ارسالی در

    برای مردم ایران همین پراید وپیکان تا ۱۰۰ سال آینده خوبه چون این مردم ظرفیت بیش ا ز این ندارن بنظرم اگه روی پیکان موتور تر اکتور سوار کنن بازم این مردم صف میبندن و پول وسرمایه خودشون رو به حلقوم ایرانخودر و میریزن وبرای عدم تحویل تراکتور اعتراض میکنن و اونوقت توسط پلیس ویژه باتوم میخو رن ...!!! ای داد وبیداد از این خلق !
    یادتونه یکبار سال ۹۶ نخریدن ایرانخودر و وسایپا به نفس نفس افتاده بود ولی دولت تا اعلام کرد وام ۳۰ درصدی میده باز ملت ش ریف صف بستن...خلاصه خلایق هرچه لایق

  • محسن ارسالی در

    البته الان باید 200تومن بدی تا یه ارسی ف ول تحویل بگیرید

  • ابوالفضل رنجبر ارسالی در

    سلام . این قرعه کشی علکیه فقط مردم رو س ر کار گزاشتن من بار ۱۲ هم نوشتم اما هیچ خبری نیست ...سر کاریم

  • بنده خدا ارسالی در

    ببندید لطفاشماداریدبافروش پرایدلگن سوارم ردم مثل من میشیدوتا دسته چوب تواستینمون میکنیدبعدصحبت ازار سی میکنی ناموسایه پرا یدهاچ بک مدل هفتادوشش میخام بخرم میگه چه ل وپنج ملیون هاچ بکی که کره چهل سال پیش ذوبش کرده باهاش هیوندای فول ابشن میسازه

  • ناشناس ارسالی در

    خاک تو سر همچین کشوری که هر چی شد
    فقط آرزو بود
    مسئولان بی غیرت ایرانی کسایی هستند که
    باعث ایجاد وضع در کشور شده
    کشور ایران برای ما جوونا دیگه کشور بهترین
    نیست بلکه فلاکت و بدبختی و فقر برای ما
    جوونا آورده

    کشورهای اروپایی، آمریکایی، شرق آسیا
    و استرالیا جاهای هستند که زندگی در جریانه
    ایران کشوری نیست که من می خواستم
    عدالت پس کجاست

  • ناشناس ارسالی در

    آخه تقصیر ملت ندید بدیده
    میرن از ایران خودرو و سایپا آشغال می خرن
    که چه بشه
    خوب نخرین ما لایق بهترین ها هستیم
    ما خودمونم ماشین نداریم
    یعنی می تونیم بخریم ولی دلمون نمی خواد
    از ایران خودرو بخریم
    همشون آدمای پستی هستند که دارن از
    اعتماد ملت سوءاستفاده میکنن

  • محمد ارسالی در

    گند زدن تومملكت رفته

  • ناشناس ارسالی در


    خوب اینجا که بیشتر از سرعت ۱۲۰ جریمه میشی سرعت ۲۵۰ به چه دردی میخوره اونم ۲۰۶ که با سرعت بالا سر پیچ نمپیچه وبمب

  • من ارسالی در

    همین ۲۰۶ فرانسویش خیلی بهتره حتی پژو۴۰۵ فرانسوی من که میگم پژو ۴۰۵ ،پارس ،۲۰۶رو نخرید و حتی از دنا رانا و سمند بی کیفیت هم نخرید یا پراید ساینا کوییک شاهین یا ال ۹۰ بخرید ماشین های فرانسوی ساخت ایران بدردرنخورتربن ماشین ها هستن اون ۴۰۵ایرانیکه همه طرفدارشن که افتضاح شتابش
    از نسخه فرانسوی ضعیفتره و زود واشر میزنه صدای خوبی نداره حتی ELX کیلمتر شمارش با
    شتاب خودش ۷تا ۱۵ کیلومتر اختلاف داره ۲۰۶ که نه زور وقدرت درست حسابی داره و نه تعلیق
    خوبی اخه حتی تیپ۵ سربالایی به زور میره و جوش هم میاره
    اخه خدایا خودت کمک کن از دست این مسئولین نجات پیدا کنیم

  • محمد جواد ارسالی در

    این مدل 206 واقعا حرف نداره خیلی عالیه و اقعا حیف شد به ایران نیومد اما همین تیپ پنج رو میشد تبدیل به آرسی کرد خیلی از ای ن صافکار تیونینگ ها تیپ پنج پنج درب رو ت بدیل به کوپه سه درب میزنن قطعاتشم داخل ک شور پیدا میشه سیستم esp اکسل عقب هم داره که مشکل چپ کردن 206 رو برطرف می‌کنه صند لی های برقی ماساژور گرم کن سرد کن سنسور باران و نور دیسپلی تایپ بی کروز کنترل آن تن برقی و......

  • متین ارسالی در

    خوب مارو به مقام انسانیت رسوندین خوب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها