|
کدخبر: 160682

اختلاف قیمت کارخانه تا بازار این خودرو سقوط کرد!

بازار خودرو در سال ۹۹ چندان شاهد خودروهای جدیدی نبود و بیشتر حول محور عرضه خودروهای ارتقا یافته حرکت کرد. سایپا و ایران خودرو هر یک در این زمینه محصولات ارتقا یافته ای را به بازار عرضه کردند. در این میان خودرو دنا پلاس توربو اتومات را می توان سوگلی بازار خودرو در سال ۹۹ به حساب آورد.

خودرو اختلاف قیمت کارخانه تا بازار این خودرو سقوط کرد!

خودرو دنا پلاس توربو اتومات یکی از این خودروها بود که به عنوان پرچمدار جدید محصولات ایران خودرو به بازار عرضه شد

داستان قیمت این خودرو نیز در نوع خودش جالب توجه بود می تواند درس هایی برای قیمت گذاری خودروهای جدید و کنونی در سال ۱۴۰۰ داشته باشد.

دنا پلاس توربو اتومات با توجه به ویژگی های فنی خود خیلی سریع به یک خودرو محبوب در بازار تبدیل شد. به این ترتیب قیمت نوبرانه آن در اولین هفته های عرضه به بازار خودرو تا سطح ۶۱۰ و ۶۲۰ میلیون تومان هم بالا رفت.

اما قیمت گذاری به نسبت بهتر این خودرو از سوی شورای رقابت تصویر دیگری از قیمت دنا پلاس توربو اتومات را در بازار رقم زد.

قیمت مصوب دنا پلاس توربو اتومات ۳۷۰ میلیون تومان است، در بازار این خودرو اکنون ۳۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. یعنی اختلاف قیمت ۲۴۰ میلیون تومانی اکنون به ۲۰ میلیون تومان رسیده است. و این تازه در شرایطی است که دنا پلاس توربو اتومات عرضه چندان بالایی ندارد و در صورت عرضه بیشتر کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار کمتر از این نیز خواهد شد.

در واقع قیمت گذاری منطقی خودرو موجب شد تا سفته بازان مخاطب این خودرو نبوده و مصرف کننده واقعی به سراغ دنا پلاس توربو اتومات برود.

از آن سو قیمت گذاری پایین خودرویی مانند پژو پارس TU۵ موجب شده تا اختلاف قیمت حدود ۱۱۴ میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار این خودرو ایجاد شده و به یک گزینه مطلوب برای سفته بازان تبدیل شود!

منبع: خودروتک
  • امید ارسالی در

    قیمت کارخونه رو بردن بالا شاهکار کردن.ای ن چیه مینویسید

  • حسین اسماعیلی ارسالی در

    خودرو های ایرانی در زمان آقای خاتمی با ب هترین تسهیلات واگذار میشد الان داستا هفت خان رستم داره چرا؟ به صورت لیزینگ ودرود در ۵ سال تسویه میشد وهیچ مقام نظامی برا شت پور سانت را ندارد لذا مالیات هست رهبر چه حقی دارد که از هر خودرو حق حساب بگیر د ؟ این خلاف مقررات است وخودشان میدانند؟ ایثارگر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها