|
کدخبر: 159844

کاهش روزانه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی

بازار خودرو امسال با تاثیر بیشتری از عرضه خودروهای مدل جدید داخلی مواجه شده است. به بیان بهتر اثر عرضه مدل ۱۴۰۰ امسال بر خودروهای قبلی بیشتر به چشم می آید. علت آن نیز رکودی است که در ماه های اخیر بر این بازار سایه افکنده است.

خودرو کاهش روزانه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی

روند قیمت خودرو در یک هفته اخیر کاملا کاهشی بوده است. باوجود ثبات نسبی نرخ ارز، در یک هفته اخیر روند قیمت خودرو ثابت نشد و در خودروهای پرتیراژ داخلی شاهد کاهش روزانه قیمت هستیم.

علت اصلی آن را باید در ورود خودروهای مدل ۱۴۰۰ به بازار جستجو کرد. در سال های گذشته به دلیل حضور تقاضای مصرفی در بازار، یعنی تقاضایی که خودرو را به قصد استفاده خریداری می کند و نه سرمایه گذاری، بازار روند خودش را طی می کرد و اثر ورود خودروهای مدل سال بعد، در هفته های آخر سال چندان محسوس نبود.

چرا که این خودروها هنوز فراوانی زیادی در بازار ندارند و عمده عرضه آنها به سال جدید موکول می شود. با این حال امسال همان تقاضای اندک نیز همزمان با پلاک شدن خودروهای جدید از اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه، دست نگه داشت تا با افت قیمت خودروهای مدل ۹۹ و صفر کیلومترهای باقی مانده از سال ۹۸ تحت تاثیر عرضه خودرو مدل ۱۴۰۰، اقدام به ورود به بازار خودرو کند.

این عقب کشیدن بیشتر تقاضا در کنار اثر ثبات نرخ ارز موجب کاهش قیمت خودرو از نیمه اسفند ماه به این سو را فراهم کرد.

با شروع سال جدید در صورتی که نرخ ارز افزایش معناداری نداشته باشد، شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروهای صفر کیلومتر مدل ۹۹ خواهیم بود.

نگاهی به چند سایت آگهی خرید و فروش خودرو حاکی از آن است که تعداد خودروهایی مانند سمند، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و کوییک و غیره در حال افزایش است.

منبع: خودروتک

ارسال نظر