|
کدخبر: 156928

خودرو ارزان می شود؟ + آخرین قیمت ها

ثبات نرخ ارز طی روزهای اخیر آرامش را به بازار خودرو برگرداند و با پیش‌بینی عرضه خودروهای ۱۴۰۰ در ماه‌های ابتدایی سال آینده فروشندگان نسبت به فروش خودروهای خود در روزهای پایانی امسال تمایل بیشتری پیدا کردند.

خودرو خودرو ارزان می شود؟ + آخرین قیمت ها

بازار خودرو در بهمن‌ماه نوسانات شدید قیمتی را تحت‌تاثیر نرخ ارز تجربه ‌کرد، اسفندماه تاکنون برای بازار خودرو آرامش نسبی را داشت و قیمت‌های خودرو در این روزها همسو با بازارهای موازی طلا، سکه و حتی موبایل به ثبات رسیده‌اند.

با کاهش نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو طی چند روز اخیر دلالان خودرو کنار کشیدند و به گفته کاشانی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در حال حاضر تنها توسط خریداران واقعی معامله‌ای در این بازار شکل می‌گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو عنوان کرد: در حال حاضر بازار خودرو روند طبیعی را در پیش گرفته است و مصرف کنندگان واقعی معاملات خود را از سر گرفته‌اند اما با توجه به ثبات قیمت‌ها دلالان از این بازار خارج شده‌اند چراکه امیدی به افزایش قیمت‌ها ندارند.

وی افزود: در حال حاضر مصرف‌کنندگان بیشتر به دنبال خودروهای داخلی هستند چراکه توان خرید خودروهای خارجی با این قیمت‌های نجومی را ندارند.

در حالی که مصرف‌کنندگان واقعی دوباره به بازار بازگشته‌اند احتمال عرضه خودروهای ۱۴۰۰ در ماه‌های ابتدایی سال آینده تمایل فروشندگان را نیز در این روزها به فروش خودرو افزایش داده است و با توجه به افزایش عرضه خودرو طی این روزها پیش‌بینی می شود که ریزش قیمت‌ها دوباره در این بازار استارت بخورد.

پس از برجام شرکت‌های زیادی از فرانسه به ایران آمده بودند و شروع به سرمایه‌گذاری مستقیم در کشور کرده بودند. پژو و رنو دو خودروساز شناخته شده در این قالب بودند اما در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ همزمان با خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا این شرکت ها نیز مجبور به خروج از کشور شدند.

حال افزایش امیدها مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام و چشم‌انداز روشن بازگشت خودروسازهای اروپایی و یا کره‌ای به کشور بازار خودروهای چینی را راکد کرده است و خرید و فروش این خودروها در بازار شب عید نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است و از طرف دیگر چشم‌انداز روشن قیمت ارز نیز بی‌تاثیر در خروج خریداران از بازار خودروهای خارجی نبوده است و در حال حاضر مصرف‌کنندگان به امید کاهش قیمت خودروهای خارجی تحت‌ریزش نرخ ارز از خرید خودروهای خارجی دست کشیده‌اند.

طبق بررسی‌های میدانی صورت گرفته از ابتدای هفته تاکنون قیمت‌ها در بازار خودرو ثابت بوده است این در حالی است که سایت‌های اعلام کننده قیمت خودرو در این مدت روزانه قیمت‌های خودرو را با نوسانات میلیونی اعلام می‌کنند؛ به عنوان مثال در حالی که قیمت خودرو پژو پارس از ابتدای هفته جاری بر روی ۲۱۸ میلیون تومان ثابت بوده است براساس اعلام سایت ها این خودرو از ابتدای هفته تاکنون در رنج قیمتی ۲۱۴ تا ۲۲۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.

در حالی که قیمت‌ها در بازار خودرو به ثبات رسیده‌اند اما اختلافات قیمتی کماکان در این بازار دیده می‌شود با این وجود که این اختلافات قیمتی نسبت به ماه‌های گذشته بسیار کاهش یافته است و به یک تا سه میلیون تومان رسیده است اما در برخی از خودروها این اختلافات قیمتی کماکان بالا هستند و به عنوان مثال اختلاف قیمتی پژو ۲۰۷ اتوماتیک این روزها به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

 

منبع: خبر آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    بی شرف

  • ناشناس ارسالی در

    مصرف کننده واقعی دربازاروجودنداردوخودروه ایی که تولیدآنهاانقضاپیدامیکندبرروی دست مانده است

ارسال نظر