|
کدخبر: 156564

این خودروها بدون مشتری مانده اند!

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: اکنون تقاضا تنها برای خودرو‌های زیر ۶۰۰ میلیون تومان است و خودرو‌های بالای یک میلیارد بدون مشتری مانده اند.

خودرو این خودروها بدون مشتری مانده اند!

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته کمتر شده و اکنون بازار به شدت آرام است. همانطور که در گذشته اعلام شد امسال قیمت خودرو شب عید افزایش نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: طی ۵۴ روز گذشته تاکنون نوسان ۲ تا ۳ میلیون تومانی در بازار خودرو داشتیم، اما اکنون این نوسان به نقطه صفر رسیده است و دیگر شاهد التهابات در بازار خودرو نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه داد: در بازار خریداران واقعی حضور دارند و دیگر دلالی در بازار مشاهده نمی‌شود. خریداران نسبت به سلیقه خود خرید می‌کنند و به دنبال خودروی ارزان قیمت نیستند.

او با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد خودرو‌های وارداتی موجود در بازار، ارزشی بیش از یک میلیارد تومان دارد، گفت: قرار است از خودرو‌های میلیاردی مالیات اخذ شود که این کار باعث افت تقاضا و رکود بیشتر در بازار خودرو‌های وارداتی می‌شود. اکنون تقاضا تنها برای خودرو‌های زیر ۶۰۰ میلیون تومان است و خودرو‌های بالای یک میلیارد بدون مشتری مانده اند.

موتمنی با اشاره به اخذ مالیات بر خودرو‌های لوکس، گفت: در شرایطی که ماههاست فروشندگان و نمایشگاه داران به دلیل رکود بازار با مشکلات جدی روبرو شده اند اجرای این تصمیم و اخذ مالیات از خودرو‌های وارداتی نیز ضربه سنگینی بر فعالیت نمایشگاه داران خواهد زد و رکود ماه‌های گذشته در این بازار با اعمال این تصمیم طی ماه‌های آتی بیشتر و زیان نمایشگاه داران بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: اکنون پراید ۱۳۱، ۱۰۷ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۱۲۶ میلیون تومان، تیبا ۱۱۷ میلیون تومان، ساینا ۱۳۳ میلیون تومان، کوئیک ۱۴۳ میلیون تومان، سمند ۱۸۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۹۵ میلیون تومان، سراتو ۷۶۰ میلیون تومان، هایما ۶۹۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر