|
کدخبر: 155545 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز از نشست انجمن قطعه سازان:

تحقق جهش تولید ۲۰ درصدی توسط قطعه سازان

امروز نشست انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

خودرو تحقق جهش تولید ۲۰ درصدی توسط قطعه سازان

اصغر خسروشاهی، نایب رئیس انجمن اظهار کرد: امسال سال جهش تولید بود و در همین راستا قطعه سازان تلاش بسیار زیادی داشتند تا بتوانند اهداف جهش تولید برسند. خوشبختانه نسبت به سال گذشته بالای ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

وی ادامه: هرچند که افزایش تولیدات در این سطح مورد رضایت ما نیست و باید بیش از این پیش می‌رفتیم. مشکلاتی که گریبانگیر صنعت خودرو و قطعه سازی است نتوانستیم بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

خسروشاهی اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در مجلس داشتیم بحث تحول صنعت خودرو مطرح شد تا مشکلات این صنعت حل شود. چندین ماه هست که این طرح مطرح شده و روزهای اول نظرات کارشناسی انجمن دریافت می‌شد. اما حالا انجمن قطعه سازان کنار گذاشته شده است. بحث بیشتر مربوط به قیمت گذاری خودرو بود و بقیه مسائل حاشیه ای است. این طرح تحول در حقیقت بیشتر مرتبط با قیمت و فروش خودرو در بورس است. با این وجود هنوز ابهامات زیادی در این طرح وجود دارد.

وی ادامه داد: تغییرات وزرا باعث شد صنعت خودرو به شدت لطمه ببیند. ما انتظار داریم در سطح وزارتخانه مرکز اتاق فکر تعیین شود و راهکارها از آنجا مشخص شود. با استفاده از کارشناسان و متخصصات دولتی و خصوصی می‌توان مشکلات را حل کرد.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها