|
کدخبر: 154874

گسترش نیوز گزارش می دهد:

گرانفروشی خودروی چینی گمنام در ایران! / مشتریان فردا SX5 بخوانند

این روزها بازار خودروی ایران تبدیل به محلی برای تست انواع خودروهای چینی شده است.

خودرو گرانفروشی خودروی چینی گمنام در ایران! / مشتریان فردا SX5 بخوانند

فرقی نمی کند که چه خودروی چینی در بازار ایران عرضه شود، به دلیل کمبود تنوع و افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی بسیاری از مردم مجبور به خرید این محصولات هستند. اما اکثر این افراد اطلاعات دقیقی از آنچه که می خرند ندارند و به نوعی در دام برخی از شرکت های عرضه کننده می افتند.

اخیرا بحث ورود خودروهای چینی به بازار ایران دوباره داغ شده است. خودروی جدیدی با نام sx5 قرار است توسط شرکتی به نام فرداموتورز به بازار راه پیدا کند. این خودرو در حقیقت دانگ فنگ joyear x5 است که با نام فردا sx5 وارد بازار می شود. قیمتی که برای  sx5 در نظر گرفته شده ۶۲۹ میلیون تومان است که شرکت عرضه کننده آن را با تخفیف ۴۰ میلیون تومانی به قیمت ۵۸۹ میلیون تومان به مشتریان می فروشد. اما وضعیت فروش و قیمت این خودرو در کشور سازنده یعنی چین به چه صورت است؟ با گسترش نیوز همراه باشید.

فروش ضعیف در کشور سازنده

ابتدا باید گفت که به طور کلی با یک خودروی گمنام مواجه هستیم چرا که اگر علاقه به گشت و گذار در منابع خارجی داشته باشید نمی توانید اطلاعات زیادی از این خودرو به دست بیاورید. اما اگر بخواهیم به آمار فروش این خودرو اشاره کنیم آنطور که در منابع غیرفارسی آمده، این خودرو در بهترین حالت توانسته در ماه نوامبر ۲۰۱۷ تعداد حدودی ۱۳ هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. دقت کنید که این رقم بهترین آمار فروش این محصول بوده بنابراین می توان گفت که این خودرو حتی در کشور سازنده نیز با استقبال گسترده ای مواجه نشده است.

فرداموتورز3

قیمت sx۵ در ایران و چین

اما در مورد قیمت آن نیز به نکته جالبی پی خواهید برد. این خودرو در نسخه های مختلف با پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسب بخار، ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۲۲ اسب بخاری و ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۷ اسب بخاری عرضه می شود. اما خودرویی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده از پیشرانه ۱.۶ لیتری بهره می برد بنابراین با قدرتمندترین نسخه و به نوعی گران ترین مدل آن مواجه نیستیم. قیمت این خودرو در چین بر اساس مدل های مختلف آن بین ۶۹.۹۰۰ الی ۱۳۸.۸۰۰ یوان است که معادل ۱۰.۸۳۰ الی ۲۱.۵۱۰ دلار می شود.

فرداموتورز1

حتی اگر قیمت دلار با نرخ آزاد را ۲۶ هزار تومان در نظر بگیریم قیمت این خودرو عددی بین ۲۸۱ الی ۵۵۹ میلیون تومان خواهد بود. بنابراین در گران ترین حالت ممکن نیز قیمت این خودرو در ایران با چین ۲۰ میلیون تومان تفاوت دارد. این در حالی است که نسخه موجود در ایران جزو گران ترین مدل های این خودرو نیست و قاعدتا قیمت آن پایین تر خواهد بود.

فرداموتورز2

جمع بندی

با تمام این تفاسیر به نظر می رسد اگر شرکت های عرضه کننده قصد دارند محصولات چینی را در بازار ایران عرضه کنند بهتر است سراغ مدل های معروف تر بروند. عرضه خودروهایی که حتی در کشور سازنده نیز با موفقیت مواجه نشده اند به نوعی فقط سواستفاده از بازار تشنه خودروی ایران است. در کنار این موارد مشتریان نیز باید دقت بیشتری در انتخاب این محصولات داشته باشند.

مطالب دیگر در خصوص فردا sx۵ را می توانید در لینک های زیر مطالعه کنید. تجربیات خود را نیز از خرید خودروهای چینی با ما به اشتراک بگذارید.

چرا نباید خودروی جدید فردا موتورز را بخریم؟ 

هشدار به خریداران خودروی sx۵ فردا موتورز

در جمع آوری اطلاعات از سایت chinamobil استفاده شده است.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها