|
کدخبر: 152733

قیمت روز خودروهای مونتاژی در بازار + جدول

رصد بازار برخی از خودروهای مونتاژی حکایت از آن دارد که این خودروها در بازار در محدوده قیمتی ۳۳۰ تا ۸۷۰ میلیون تومان معامله شده‌اند.

خودرو قیمت روز خودروهای مونتاژی در بازار + جدول

ارزیابی بازار خودروهای مونتاژ نشان دهنده تداوم افت قیمت این خودروها در بازار است و ظاهرا مونتاژی ها دست از رقابت قیمتی در بازار با خودروهای وارداتی برداشته اند. از سوی دیگر علاوه بر عقب‌نشینی قیمت خودرو در بازار نبود متقاضی در بازار خودرو موجب شده تا فروشندگان تغییر روش فروش را در دستور کار قرار دهند و به فروش اقساطی خودرو در بازار روی آورند؛ بطوریکه با نیم نگاهی به سایت های مجاز قیمت گذاری خودرو این نکته عیان می شود که خودروهای که به صورت اقساطی برای فروش گذاشته شده اند در حال افزایش هستند.

دلایل آرام شدن بازار وارداتی ها

اما چه عواملی باعث شد تا این بازار سرکش آرام شود؟ اولین دلیل که فعالان بازار خودرو افت قیمت در بازار مونتاژی ها را به آن نسبت می دهند به نوسان شدید در بازار ارز بخصوص دلار موجب سردرگمی خریداران خودرو در بازار شده به همین دلیل بسیاری از خریداران در حال حاضر دست از خرید کشیده اند و برخی دیگر خرید خودروهای کارکرده را به خودروهای صفر ترجیح می دهند، چرا به اصلاح بازاری ها این خودروها اگر قرار بر ریزش قیمت در بازار باشد ریزش خود را کرده اند و در صورت ارزان تر شدن بازار خودرو ضرر کمتری خواهند کرد.

اما دومین دلیل به احتمال بازگشت شرکای خودروسازان به کشور باز می گردد؛به گفته فعالان اقتصادی رفع تحریم ها به طور عام و رفع تحریم ها در صنعت خودرو به طور خاص با توافق نامه برجام و در یک کلام جابجایی خوش بینی با بدبینی نسبت به آینده را از دیگر عوامل افت قیمت در بازار خودرو عنوان کرد.برخی معامله گران تصور می کنند با احیای برجام توافق های اقتصادی ناشی از آن نیز احیا می شود. در این چارچوب تصور می شود خودروهایی که پس از این توافق به صورت مونتاژی وارد بازار ایران شدند و قطعات آن از سوی برخی شرکت های اروپایی و آسیای شرقی تامین می شد مجددا تولید شود. عرضه این خودورها پس از خروج آمریکا از برجام به دلیل خروج تدریجی شرکای خودروسازان از ایران مختل شد. این اتفاق رشد قیمت مونتاژی ها را به همراه داشت؛ اما با تغییر قدرت سیاسی در آمریکا و احتمال بازگشت شرکای خودروسازان یا باز شدن پای شرکای جدیدبه کشور این روزها شاهد نزولی شدن قیمت خودروهای مونتاژی در بازار هستیم.

قیمت هایما در بازار

 «هایما» خودروی چینی که آبان سال جاری تولید آن در ایران خودرو متوقف شد، در رده خودروهای چینی لوکسی قرار دارد که طرفداران بسیاری دارد، ایران خودرو اعلام کرد که امکان ارسال قطعات منفصله این خودرو به ایران فراهم نیست و این امر موجب شد تا تولید این خودرو متوقف شود. براساس رصد بازار امروز «S۷ هایما» اتومات در مدل ۹۹ با قیمت ۶۲۷ میلیون تومان و ۹۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده این در حالی است که این خودرو بیش از دو ماه پیش با قیمت ۶۵۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده بود.

قیمت نیو مزدا ۳ در بازار

مزدا ۳ جدید نیز در سال ۱۳۸۹ توسط گروه بهمن در ۲ نوع سدان و هاچبک عرضه شد. این خودرو تا سال ۱۳۹۸ در خط تولید گروه بهمن قرار داشت. با وجود توقف تولید این خودرو هنوز در بازار می توان مدل کارنکرده آن را پیدا کرد. براساس رصد بازار مزدا در دوره زمانی مورد بررسی (حدود دوماه پیش) با قیمتی ۹۰۰ تا ۸۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود، اما امروز قیمت آن امروز در بازار به ۸۴۰ تا ۸۵۰ رسید، ارزیابی بازار نشان می دهد که رنگ سربی این خودرو با قیمت ۸۵۰ میلیون و رنگ سفید آن نیز با قیمت ۸۴۰ میلیون تومان در بازار معامله شده است.

قیمت پژو ۲۰۰۸ در بازار

از سوی دیگر پژو ۲۰۰۸ یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور است که توانسته در بازار ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. افزایش تقاضا در بازار برای این خودرو موجب نجومی شدن قیمت این خودرو در بازار شد، بطوریکه این خودرو در دو سه ماه گذشته مرز یک میلیارد تومان را رد کرد. پژو ۲۰۰۸ در زمان ورود به بازار ایران قیمتی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان داشت. افت قیمت این روزهای بازار خودرو شامل این خودرو نیز شد بطوریکه پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ با رنگ سفید امروز در بازار با قیمت ۸۱۸ میلیون و با رنگ مشکی با قیمت ۸۷۲ تومان در بازار قیمت خوردند.

 قیمت جک در بازار

جک از دیگر خودروهای چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن طرفداران بسیاری دارد. مدل ۹۹ « G۴ جک» که در رده های خودروهای سدان قرار دارد با قیمت ۳۲۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان براساس رنگ خودرو در بازار داد و ستد می شود. « S۳ جک» مدل ۹۹ نیز براساس رنگ امروز در بازار ۴۵۳ تا ۴۴۳ میلیون تومان معامله شد.

تیگو ۷ در بازار

چری تیگو ۷ توسط شرکت مدیران خودرو عرضه شده است. تیگو ۷ بزرگترین شاسی بلند خانواده تیگو به شمار می آید. این خودرو چینی نیز در بازار با قیمت ۸۷۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت+خودرو

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر