|
کدخبر: 151382

خودرو جک S۵ جدید وارد ایران شد + تصاویر

جک S۵ جدید تقریبا در بسیاری از بازارها با پیشرانه دو لیتری توربو خداحافظی کرده و نسل جدید موتورهای توربوشارژر این کمپانی چینی بر روی آن نصب شده است.

خودرو خودرو جک S۵ جدید وارد ایران شد + تصاویر

شرکت کرمان موتور به تازگی جک S۵ جدید و فیس لیفت را برای تولید به ایران آورده و برنامه دارد تا بزودی این کراس اوور پرفروش را جایگزین نسخه قبلی کند.

در سال ۱۳۹۴ یک دستگاه جک S۵ فیس لیفت برای برخی تست‌های فنی و انجام بررسی‌های جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه این کراس اوور چینی به ایران آمد. اما در نهایت جک S۵ اتوماتیک با هم ظاهر قبلی و صرفاً اضافه شدن برخی امکانات به خط تولید کرمان موتور پیوست. اما حالا زمان آن فرا رسیده تا با ظاهر فعلی جک S۵ خداحافظی کنیم و شاهد حضور نسخه فیس لیفت و فاز ۲ آن در این خودروساز خصوصی باشیم.

آن طور که گفته می‌شود، جک S۵ جدید با تغییرات اساسی در قوای محرکه وارد خط تولید کرمان موتور می‌شود و قرار است تا پیشرانه مشابه به KMC K۷ بر روی آن نصب شود.

جک1

معرفی جک S۵ فیس لیفت:

در نمونه فیس لیفت S۵ شاهد هستیم که جلو پنجره، سپر و چراغ‌های مه شکن نیز نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و ظاهری جدیدتر را به خود گرفته است. البته که برخی به خاطر سبک طراحی بخش جلوی S۵ در نسخه اولیه، آن چنان امتیاز بالایی را به طراحی نسخه جدید نمی‌دهد. در بخش عقب هم با تغییر خاصی مواجه نیستیم و در برخی بازارها نیز، جک S۵ ارتقا یافته با علامت دو یونانی نیز بر روی درِ صندوق همراه شده است.

در نسخه فیس لیفت ۲۰۱۷ جک S۵ بیشتر با تغییرات فنی و به روزرسانی در بخش امکانات طرف هستیم و در کابین خودرو می‌بینیم که امکان سفارش‌گذاری تریم‌های جدید هم برای مشتریان وجود دارد. همچنین کمپانی JAC در تامین برخی امکانات رفاهی و ایمنی قوی تر عمل کرده و توانسته تا برخی امکانات که پیش از این به صورت آپشن‌های محدود شناخته می‌شدند را با تیراژ بیشتری برای خط تولید خود تامین کند.

جک3

پیشرانه به روزتر با مصرف سوخت کمتر:

جک S۵ جدید تقریبا در بسیاری از بازارها با پیشرانه دو لیتری توربو خداحافظی کرده و نسل جدید موتورهای توربوشارژر این کمپانی چینی بر روی آن نصب شده است. پیشرانه جدید جک S۵ از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است که با فناوری پاشش سوخت مستقیم ( GDI )همراه بوده و ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه کمپانی جک، HFC۴GC۱ نام دارد و درحال‌حاضر در کراس اوورهای ۷ نفره این خودروساز چینی هم دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب این پیشرانه تولید توان بالا با وجود مصرف سوخت پایین است. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو از ۱۵۰۰ دور در دقیقه به جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه این خودرو انتقال پیدا می‌کند و سبب می‌شود تا جک S۵ جدید همچنان توان حرکتی قابل قبولی را داشته باشد.

جک5

امکانات جک S۵ جدید:

جک S۵ فیس لیفت همچنان دارای امکاناتی نظیر سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، ۴ کیسه هوا، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو، کامپیوتر سفر، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین دنده عقب، سامانه کنترل پایداری، گرمکن و یخ زدای شیشه جلو، سنسور نور و باران، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و… است و انتظار می‌رود که نسخه جدید این کراس اوور چینی، امکانات بیشتری را در اختیار مشتریان خود بگذارد.

اما آن چه که توانسته جک S۵ را در بازار جهانی موفق نگه دارد، اضافه شدن برخی آپشن‌ها و امکانات جدید است. در جک S۵ فیس لیفت در کنار امکانات نام برده، آپشن هایی مانند سامانه پارک اتوماتیک (اتو پارک)، چراغ شوی، کروز کنترل و سقف پانوراما قابل سفارش است. همچنین در این خودروی جدید امکان تولید و عرضه در دو نسخه دو دیفرانسیل را هم دارد و می‌توان جک S۵ جدید را با قدرت حرکتی بیشتر در اختیار داشت. دکمه ثابت نگه داشتن ضرایب انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و عقب هم در پنل ترمز پارک برقی S۵ جا نمایی شده است.

بدیهی است که اگر جک S۵ جدید با اضافه شدن برخی امکانات و ویژگی‌ها به بازار ایران بیاید، می‌توان فروش این کراس اوور چینی را برای کرمان موتور افزایش دهد و فاصله خود را در بحث فروش با سایر کراس اوور افزایش دهد. اما با این وجود هنوز شرکت کرمان موتور اطلاعات دقیقی را در مورد نسخه جدید S۵ منتشر نکرده و تنها منابع آگاه می‌گویند که نمونه فیس لیفت این خودرو منطقه آزاد ارگ جدید بم آمده و قرار است تا در هفته‌های آتی فروش آن برگزار شود.

جک4

جک S۵ جدید و فیس لیفت چه تغییرات ظاهری داشته است؟

جک S۵ در سال ۲۰۱۵ تغییرات ظاهری را تجربه کرد. اما در سال ۲۰۱۷ با حفظ این سبک ظاهری، گستردگی عرضه نمونه فیس لیفت هم افزایش پیدا کرد. در همین راستا شاهد هستیم که امروز جک S۵ جدید در بیشتر بازارها با سپر جلو، چراغ مه شکن جلو و جلو پنجره جدید عرضه می‌شود و همچنین ترکیب رنگ جدیدی به کابین آن اضافه شده است.

جک S۵ جدید چه مشخصات فنی دارد؟

جک S۵ فیس لیفت و جدید به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است که با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) نزدیک به ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه که از ۱۵۰۰rpm در اختیار راننده است، از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در برخی نسخه‌های این کراس اوور جک، امکان سفارش قابلیت دو دیفرانسیل هم برای مشتریان فراهم است.

چه امکاناتی به جک S۵ فیس لیفت اضافه شده است؟

از سال ۲۰۱۷ امکان سفارش‌گذاری برخی آپشن‌ها برای جک S۵ جدید فراهم شد. سقف پانوراما، کروز کنترل، چراغ شوی، سامانه پارک اتوماتیک (اتو پارک) و قابلیت دو دیفرانسیل AWD از جمله امکاناتی است که در برخی نسخه‌های S۵ فیس لیفت دیده می‌شود.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها