|
کدخبر: 151164

با bmw M۴۴۰d دیزل آشنا شوید + عکس

با وجود اینکه این سری ۴ دیزلی نسخه پرچمدار M این خودرو محسوب نمی‌شود، ولی بسیاری از قطعات M۴ در این خودرو نصب شده است.

خودرو با bmw M۴۴۰d دیزل آشنا شوید + عکس

از زمانی که نسل جدید ب ام و سری ۴ رونمایی شده، بحث و جدال‌های زیادی را پیرامون این خودرو شنیده‌ایم که بیشتر آنها به دلیل طراحی عجیب و جلوپنجره بزرگ این خودرو بوده که به اعتقاد بسیاری از طرفداران ب ام و از جذابیت سری ۴ جدید نسبت به قبل کاسته است.

ب ام و هم که از بحث بدش نمی‌آید، به تازگی یک نسخه M پاور جدید از سری ۴ با پیشرانه دیزلی را با نام M۴۴۰d معرفی کرده تا بیش از پیش طرفداران خود را عصبی کند!

با وجود اینکه این سری ۴ دیزلی نسخه پرچمدار M این خودرو محسوب نمی‌شود، ولی بسیاری از قطعات M۴ در این خودرو نصب شده است.

bmw2

این قطعات قرض گرفته شده از M۴ شامل پکیج M اسپرت و دیفرانسیل M اسپرت هستند. در حقیقت عرضه ب ام و‌های دیزلی در خانواده M پاور موضوع چندان جدیدی نیست؛ چراکه این کمپانی آلمانی سال‌هاست در اروپا در حال عرضه خودروهای دیزلی قدرتمند و سریع است. مشابه چنین اقداماتی را هم از دو رقیب اصلی ب ام و یعنی آئودی و مرسدس بنز بارها و بارها دیده‌ایم.

مشخصات فنی ب ام و M۴۴۰d xDrive

ب ام و M۴۴۰d xDrive از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی بهره می‌برد که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۴۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه دیزلی توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و مبدل گشتاور، به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

ب ام و ادعا کرده که این خودروی دیزلی اسپرت لوکس قادر است طی ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که عملکرد رضایتبخشی برای یک خودروی دیزلی است. با توجه به اندازه گیری هایی که با درنظر گرفتن سیکل WLTP اروپا شده، ظاهرا ب ام و M۴۴۰d xDrive در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی بین ۵.۷ تا ۶.۳ لیتر گازوییل نیاز دارد که برای خودرویی با این سطح قدرت و عملکرد کاملا ایده آل است.

علاوه بر این مدل، ب ام و یک نسخه ضعیف تر و بهینه تر نیز برای سری ۴ دیزلی توسعه داده است. این مدل ۴۳۰d xDrive کوپه نام داشته که از نسخه ضعیف تر شده همان پیشرانه ۳ لیتری دیزلی شش سیلندر M۴۴۰d بهره می‌برد. این پیشرانه در ۴۳۰d قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۹۶ اسب بخار است.

این نسخه سری ۴ دیزلی قادر است طی ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی چیزی بین ۵.۲ تا ۵.۹ لیتر گازوییل مصرف می‌کند. لازم به ذکر است که هر دو مدل دیزلی ب ام و سری ۴ کوپه از سیستم هیبریدی ملایم با ژنراتور استارتر ۴۸ ولتی به منظور بهینه‌سازی و بهبود عملکرد بهره می‌برند.

منبع: خودرونویس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها