|
کدخبر: 151159

خودروسازان ایرانی چرا پیشرفت نمی کنند؟

ابوالفضل خلخالی گفت: برای مونتاژ کار شدن خودروسازان باید جوانب مختلف را در نظر بگیریم البته یکی از روش‌های خودروساز شدن این است که از فرآیند مونتاژ کار را شروع کنیم.

خودرو خودروسازان ایرانی چرا پیشرفت نمی کنند؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان ایرانی به جای استفاده از پلتفرم و طراحی داخلی، همچنان به مونتاژکاری ادامه می‌دهند.

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو گفت: برای مونتاژ کار شدن خودروسازان باید جوانب مختلف را در نظر بگیریم البته یکی از روش‌های خودروساز شدن این است که از فرآیند مونتاژ کار را شروع کنیم.

او بیان کرد: خودروسازان بزرگ، مانند تویوتا و هوندا از خودروسازان امریکایی فناوری ساخت خودرو را دریافت کردند، کیا و هیوندای هم مدتی محصولات خودروسازان دیگر را مونتاژ می‌کرد و بعد از گذشت بازده زمانی خیلی از روش‌ها را در شرکت خود بومی‌سازی کرد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت‌های مختلف برای روش تولید و ارزیابی کیفیت و مونتاژ برنامه هایی دارند که پیاده‌سازی همان برنامه‌ها زمان بر است.

نکته این است که این دوران برای خودروسازان زمان گذر محسوب می‌شود و در تمام کشورها بعد از اینکه زمان‌گذار طی شد، خودرو ساز به سمت توسعه محصولات خود می‌رود اما در کشور ما این اتفاق رخ نداده است و در همان توسعه مونتاژ مانده‌ایم.

خلخالی تشریح کرد: مشخص است که چرا به سمت مونتاژ رفته ایم، زیرا همه خودروسازان در ابتدا این روش را انتخاب کرده‌اند و به مرور مسائل تولید، کیفیت و نظام‌های مربوط به تولید خودرو را ارتقا دادند اما ما در همین کار مونتاژ مانده‌ایم و نتوانستیم محصولات را توسعه دهیم.

او ادامه داد: اگر خودروسازان محصولاتشان را با پلتفرم متعلق به خود طراحی کنند، یک مزیت اقتصادی برای آنها محسوب می‌شود اما خودروسازان داخلی به این شکل عمل نکرده‌اند و متاسفانه مونتاژکاری را ادامه داده‌اند و به فکر بومی‌سازی محصولات نیوفتاده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها