|
کدخبر: 147635

سدان الکتریکی لاکچری نیو ET7 + عکس

سدان الکتریکی نیو ET۷ با دو پک باتری مختلف با ظرفیت‌های ۷۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعت تولید می‌شود که هر یک قابلیت پیمایش مسافت چشمگیری در حالت شارژ کامل دارد.

خودرو سدان الکتریکی لاکچری نیو ET7 + عکس

نیو ET۷ به معنای واقعی کلمه خودرویی زیباست و مشخصات فنی چشمگیری داشته و دارای تجهیزات متعدد برای راحتی سرنشینان و فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای است.

مشخصات فنی نیو ET۷

سدان الکتریکی نیو ET۷ با دو پک باتری مختلف با ظرفیت‌های ۷۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعت تولید می‌شود که هر یک قابلیت پیمایش مسافت چشمگیری در حالت شارژ کامل دارد. نسخه مجهز به پک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی نیو ET۷ قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت ۵۰۰ کیلومتر و نسخه مجهز به پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت ۷۰۰ کیلومتر را تحت سیکل NEDC طی کند.

1

در آینده نزدیک (اواخر سال ۲۰۲۲) یک نسخه مجهز به پک باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی نیو ET۷ نیز تولید می‌ضشود که این مدل در حالت شارژ کامل قادر به پمایش بیشینه مسافتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر بوده که برای یک نه تنها از تمام خودروهای الکتریکی بیشتر است، بلکه نسبت به خودروهای درونسوز با مخزن سوخت پر نیز مسافت قابل پیمایش بیشتری دارد.

نیو ET۷ دارای دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است که بیشینه قدرت تولیدی این دو موتور الکتریکی ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور آنها نیز ۸۵۰ نیوتن متر اعلام شده است. نیو ET۷ با این مشخصات قادر است طی ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

3

کیفیت سواری و تجهیزات رفاهی

انتظار می‌رود که سدان الکتریکی نیو ET۷ خودرویی بسیار راحت به منظور پیمایش مسیرهای طولانی باشد و نشستن در آن مانند نشستن روی کاناپه در خانه است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی هوشمند، گرمکن، سردکن و ماساژور برای تمامی صندلی هاست. این خودرو دارای سقف شیشه ای، داشبورد بسیار مدرن و پیشرفته با هد آپ دیسپلی، نمایشگر تمام دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی در پشت فرمان و نمایشگر ۱۲.۸ اینچی دیجیتالی در مرکز داشبورد و همچنین ۲۳ بلندگو برای سیستم صوتی به صورت استاندارد است.

نکته بسیار جالب این خودرو دریچه‌های مخفی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان ردیف جلو و همچنین ردیف عقب است. گفته شده که نیو نخستین کلید دیجیتالی UWB جهان را با قابلیت موقعیت یابی با دقت سانتی متر را برای این خودرو تولید کرده است. نیو ET۷ دارای پنجره هایی بدون فریم و درهایی آسان بسته شو به صورت استاندارد است. زمانی که راننده نزدیک خودرو شود، دستگیره‌های پاپ آپ درها بیرون آمده و درها به آرامی باز می‌شوند. همچنین امکان بسته شدن درها به صورت اتوماتیک نیز وجود دارد.

4

سیستم خودران پیشرفته

یکی از نکات بسیار مهم سدان الکتریکی نیو ET۷، سیستم رانندگی خودران بسیار پیشرفته این خودرو بوده که برای دقت عمل بیشتر دارای ۱۱ دوربین دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی، رادار لیدار و Adam و سیستم نیو سوپر Computing است. این سیستم پایه و اساس برنامه‌های خودران محسوب می‌شود و نصب آن روی خودرو مشروط به پرداخت هزینه ماهانه ۱۰۵ دلار است.

5

سخن پایانی

فروش نیو ET۷ از هم اکنون آغاز شده؛ ولی انتظار می‌رود که تحویل به مشتریان در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ صورت گیرد. نسخه مجهز به باتری ۷۰ کیلووات ساعتی قیمتی معادل ۶۹ هزار دلار و نسخه مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی هم برچسب قیمتی معادل ۷۸ هزار دلار دارد. مدل پریمیر ادیشن مجهز به پک باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی هم برچسب قیمتی معادل ۸۱ هزار دلار دارد.

منبع: خودرونویس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها