|
کدخبر: 147630

ساخت یک اسیووی آفرودی جدید توسط لکسوس + عکس

نشریه اتومتیو نیوز ماه گذشته با جک هولیس رئیس عملیات خودرویی تویوتا در امریکای شمالی در خصوص محبوبیت روز افزودن خودروهای اسیووی و کراس اوورهای آفرودی مصاحبه کرده بود.

خودرو ساخت یک اسیووی آفرودی جدید توسط لکسوس + عکس

عرضه نسل فعلی اسیووی لوکس و آفرودی تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ در سال۲۰۲۱ در بازار جهانی متوقف می‌شود. البته تویوتا قصد کنار گذاشتن این اسیووی بزرگ و پرطرفدار آفرودی را ندارد و شایعه هایی شنیده شده که نسل بعدی این اسیووی توسط تویوتا در حال توسعه بوده ولی در این لحظه اطلاعات رسمی مربوط به نسل جدید تویوتا لندکروزر منتشر نشده است. همچنین شایعه دیگری نیز شنیده شده که جانشین تویوتا لندکروزر در برخی از بازارهای جهانی مانند امریکا ممکن است با برند لکسوس عرضه شود.

نشریه اتومتیو نیوز ماه گذشته با جک هولیس رئیس عملیات خودرویی تویوتا در امریکای شمالی در خصوص محبوبیت روز افزودن خودروهای اسیووی و کراس اوورهای آفرودی مصاحبه کرده بود.

وی در این مصاحبه بیان کرد خودروسازان مطابق سلیقه و میل مشتریان محصولات خود را تولید کنند و تنوع خودروهای خود را گسترش دهند و این احمقانه است که اگر لکسوس از این رویه پیروی نکند.

در حالی که جک هولیس به احتمال وجود خودرویی همانند لندکروزر در بین محصولات لکسوس در آینده اشاره کرد، اما هنوز هیچ خبر رسمی از این خودرو در دسترس نیست. این در حالی است که اندرو گللند مدیرعامل لکسوس بیان کرده که هنوز جای رشد و گسترش سبد محصولات این خودروساز لوکس ژاپنی وجود دارد.

شایعه‌های شنیده شده در خصوص نسل بعدی لندکروزر

نشر شایعه و خبرهای احتمالی در خصوص نسل بعدی تویوتا لندکروزر به صورت آنلاین ادامه دارد و اطلاعاتی ناقص و ضد و نقیض خوراک ذهن مخاطبان شده است. طی جدیدترین گزارش‌های نسبتا رسمی شنیده شده، ظاهرا تویوتا دیگر قصد نصب پیشرانه هشت سیلندر را روی نسل جدید لندکروزر ندارد و به جای آن سه پیشرانه شش سیلندر مختلف را در نظر گرفته که شامل یک نمونه هیبریدی است.

با این حال گزارش‌های متنقاضی در خصوص لوکس بودن یا کمتر لوکس بودن نسل جدید لندکروزر در مقایسه با نسل فعلی به گوش رسیده است. اگر تویوتا نسل جدید لندکروزر را به صورت لوکس و لاکچری تولید کند، می‌تواند امید داشته باشد که این اسیووی را با نشان لکسوس به بازار امریکا عرضه کند. البته هرچند نسل فعلی لکسوس LX و تویوتا لندکروزر از یک پلتفرم بهره می‌برند، ولی در آینده ظاهرا قرار است که این دو خودرو از یکدیگر فاصله بگیرند و محصول آفرودی لکسوس روی پلفترمی دیگر توسعه یابد.

سخن پایانی

با توجه به سکوت تویوتا در خصوص نسل جدید تویوتا لندکروزر، تنها کاری که می‌توان کرد این بوده که در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت حدس بزنیم. گیللند اظهار کرد که عطش زیادی برای خرید اسیووی‌های بادی آن فریم وجود دارد که این موضوعی است که لکسوس در حال پرداختن به آن است.

از طرفی دیگر، موفقیت اولیه فورد برانکو ۲۰۲۱ در پیش فروش توجه تویوتا را در تولید نسل بعدی لندکروزر به خود جلب کرده و این کمپانی را به تولید خودروهایی با ویژگی مشابه برانکو و رانگلر در این سگمنت راغبتر کرده است.

منبع: خودرو نویس

ارسال نظر