|
کدخبر: 143074

چهره جدید محصول ایران خودرو را ببینید + عکس

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو گفت: در بحث ارتقا محصولات جدید، ۲ مسیر را پیش گرفته ایم، یک مسیر بحث طراحی و تولید محصول جدید بود و مسیر دیگر هم ارتقا محصولات فعلی بوده است.

خودرو چهره جدید محصول ایران خودرو را ببینید + عکس

وی گفت: در ارتقا محصولات فعلی توانستیم قدم‌های خوبی برداریم به عنوان مثال خودروی رانا ارتقا پیدا کرد که موجب رضایت بیشتر مشتریان شده است.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: توانستیم خودروی رانا را با سقف شیشه‌ای و گیربکس ۶ سرعته طراحی و تغییراتی هم در سیستم قوای محرکه آن ایجاد کنیم. موتور این خودرو را توانستیم تقویت و موتور TU۵ پلاس را توانستیم روی این خودرو جانمایی کنیم که این کار می تواند قدرت و گشتاور خودرو را بیشتر کند.

رانا

این مقام مسئول ادامه داد: مجهز شدن رانا به گیربکس ۶ سرعته باعث افزایش رضایتمندی افراد در زمان رانندگی با این خودرو شده و در کاهش مصرف سوخت هم اثرگذار است. گیربکس ۶ سرعته حدود ۲.۵ درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد.

مقیمی تشریح کرد: طراحی و تولید گیربکس ۶ سرعته را از سال گذشته دنبال کردیم، هدف اول این بود که بتوانیم این گیربکس را به صورت دستی تولید کنیم که طراحی آن سال گذشته به پایان رسید و اکنون آماده این هستیم که خط تولید این محصول را ظرف چند روز آینده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول گفت: توانستیم تغییراتی را هم در دکوراتیو‌های داخلی خودرو سمند ایجاد کنیم.خودروی دناپلاس اتوماتیک به گیربکس اتوماتیک تجهیز شد.

او گفت: موضوع بعدی طراحی گیربکس نیمه اتوماتیک است که یک نمونه آن را در بهمن ماه امسال رونمایی می‌کنیم و از سال ۱۴۰۰ می‌توانیم تولید آن را به انبوه برسانیم. در حال حاضر استفاده از گیربکس ۶ سرعته را روی ۲ خودرو دنا و رانا برنامه ریزی کرده ایم که خودروی دنا در بهمن ماه امسال با گیربکس ۶ سرعته به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر