|
کدخبر: 138557

امضای قرارداد داخلی‌سازی واحد کنترل گیربکس‌های نیمه اتوماتیک

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش ساخت داخل تولید، قرارداد تولید واحد کنترل الکترونیکی (TCU) گیربکس های نیمه اتوماتیک را با جهاد دانشگاهی امضا کرد.

خودرو امضای قرارداد داخلی‌سازی واحد کنترل گیربکس‌های نیمه اتوماتیک

نشست مشترک بررسی گزارش پیشرفت کار تفاهم‌نامه‌ گسترش همکاری‌های فناورانه، فنی، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ حوزه‌های مرتبط با خودرو با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و رییس جهاد دانشگاهی برگزار شد و در پایان، قرارداد داخلی سازی و تولید TCU گیربکس های نیمه اتوماتیک (AMT6) ایران خودرو به امضا رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست گفت: این خودروساز در همکاری با شرکت‌ها و موسسات دانشگاهی اقدامات متعددی برای توسعه داخلی سازی قطعات در راستای کاهش وابستگی انجام داده است.

فرشاد مقیمی، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی دارای توانایی فنی و علمی بالا برای همکاری با ایران خودرو است، گفت: امیدوارم با روحیه جهادی و عمل جهادی و داخلی سازی پروژه‌های مختلف، در آینده نزدیک وابستگی را به حداقل ممکن کاهش دهیم. استفاده از ظرفیت های داخلی در یک سال اخیر نشان داده که  با توان داخلی می توان هر سدی را شکست و به اهداف تعیین شده دست یافت.

وی افزود: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت های زیادی است و در این زمینه تلاش داریم همکاری‌ها را در قالب کسب دانش فنی یا تولید یک قطعه به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: جهاد دانشگاهی از سرمایه انسانی متخصص و توانا در کنار تجهیزات  روز برخوردار است و این امر به توسعه مستمر همکاری با ایران خودرو در جهت افزایش داخلی سازی قطعات کمک خواهد کرد.

حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی نیز در این نشست صنعت خودرو را مهم و اعتبارآفرین خواند و گفت: محصولات تولیدی خودروسازان می تواند باعث اعتبار و آبروی کشور باشد. همچنین با توسعه خودروسازی می توان برای بسیاری از فرزندان این مرز و بوم اشتغال ایجاد کرد.

طیبی به اشتیاق جهاد دانشگاهی برای همکاری با ایران خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت ها و توان فنی مهندسی ایران خودرو با هدف داخلی سازی بیشتر قطعات با استفاده از ظرفیت های علمی کشور، ایران خودرو را به عنوان همکار استراتژیک خود انتخاب کرده ایم.

رییس جهاد دانشگاهی با اطمینان خاطر دادن در اجرای مفاد قرارداد گفت: زیرساخت ها و سرمایه گذاری لازم برای طراحی و تولید با کیفیت فراهم شده و امیدوارم ایران خودرو با خرید تضمینی قطعات شرایط را برای همکاری مداوم و مستمر فراهم کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی و ایران خودرو هم‌سو با یکدیگر برای توسعه و خودکفایی تلاش می کنند و امضای این قرارداد نشان از عزم جدی و تلاش مضاعف برای توسعه و ارتقای صنعت کشور دارد.

گفتنی است، قرارداد داخلی‌سازی طراحی و تولید TCU گیربکس های نیمه اتوماتیک ایران خودرو براساس تفاهم نامه اردیبهشت ماه میان ایران خودرو و جهاد دانشگاهی منعقد شد و امضای قرارداد برای سایر حوزه های داخلی سازی نیز درحال بررسی و اقدامات نهایی است.

 

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر